AUTO-ŠKOLE PODIGLE CENE: Čas vožnje skuplji za 400 dinara!

Autor: Tanjug

Vesti

30.10.2018

13:11

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Poskupljenje goriva u Srbiji donelo je i nove cene obuke za vozače. Iako su više od mesec i po, kako kaže jedan od vlasnika auto-škole iz Beograda, pokušavali da "odole rastu cena goriva" tražeći "unutrašnje rezerve", sada je postalo jasno da će sticanje vozačke dozvole biti znatno skuplje i da će većina auto-škola u Srbiji "korigovati cenovnike".

RepublikaFoto: Tanjug/F. KRAJINČANIĆ

- U Novom Sadu su auto-škole već postigle dogovor i podigle cenu praktičnog i časa teorijske obuke - potvrdio je sekretar Privedne komore auto-škola Srbije Mladen Rašeta. - Tako će cena časa vožnje sa 1.000 dinara, kod većine, ići najverovatnije na 1.400 dinara. Čas praktične nastave je poskupeo sa 300 na 400 dinara.

Sekretar Rašeta kaže i da je u njegovoj auto-školi u Somboru takođe podigao cene i to za sve kategorije, a najviše za obuku kandidata koji žele da se osposobe u upravljanju traktorom.

- Sa 1.200 dinara sam podigao cenu na 1.500, ali ću, po svemu sudeći, morati i to da korigujem na 1.800 dinara, po času - ističe Rašeta.

Zakonom o bezbednosti saobraćaja Srbije predviđeno je da Vlada Srbije propisuje najnižu cenu obuke i ona je to uradila još 2012. godine. Za razliku od minimalne, ne postoji maksimalna cena, pa je na "tržištu da reaguje".

- Nije stvar samo u ceni goriva - govori Milan Todorović, predsednik Zajednice auto-škola Beograda. - Auto-škole sada mnogo više plaćaju zakup poligona. Tako je, na primer, doskora, zakup jednog poligona u Beogradu plaćan 26.000 dinara za šest meseci, a sada isti poligon plaćamo 200 evra mesečno, jer su se promenili uslovi iznajmljivanja.

RepublikaFoto: Promo foto

Zato će, tvrdi on, i u Beogradu cena obuke morati da bude viša. Za koliko, niko trenutno ne zna, ali se očekuje da budu na "nivou novosadskih".

- Cena obuke se nije menjala punih šest godina - ističe Todorović. - Gorivo je tada bilo neuporedivo jeftinije. Od 1.000 dinara, koliko sada košta čas, ne može da se plati instruktor, što je 300 dinara po času, da se odvoji za gorivo, dažbine i amortizaciju automobila.

Ukoliko se cena praktičnog časa "ustali" na 1.400, a teorijskog na 400 dinara, to bi značilo da će samo za 40 časova teorije i vožnje kandidat morati da izbroji 72.000 dinara. Na to treba dodati i 5.000 dinara za polaganje teorije i vožnje, ali i pohađanje i polaganje obuke iz prve pomoći.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading