IZ SEKRETARIJATA OBJASNILI KAKO FUNKCIONIŠE PREVOZ TOKOM BLOKADA: Evo šta znači ako je isključen displej na stajalištu
Sve se prati putem nadzornih kamera i u realnom vremenu donose odluke o menjanju trase.
Foto: Antonio Ahel/ATAImages, TANJUG/ BEOINFO/ bg/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/ bg
Zbog povremenih obustava i blokada saobraćaja u Beogradu mnogi građani se pitaju kako se gradski prevoz prilagođava trenutnim okolnostima i da li postoje unapred definisane obustave.
Iz Sekretarijata za javni prevoz ističu da čitav sistem funkcioniše u realnom vremenu, na osnovu informacija koje se kontinuirano prikupljaju s terena.
Kako su napomenuli, sekretarijat zajedno sa JKP "GSP Beograd" i dispečerskim centrima privatnih prevoznika 24 sata dnevno prati stanje u saobraćaju putem operativno-kontrolnog centra.
- Svaka informacija koja putem pregleda nadzornih kamera s dela raskrsnica, saradnika na terenu, voznog osoblja ili saobraćajne policije bude dostupna operativno-kontrolnom centru u vezi s blokadom pojedinih saobraćajnica istog momenta po ustaljenoj proceduri bude obrađena uz usvajanje nove izmenjene trase, koja se putem daljinskog sistema upravljanja distribuira vozačima na terenu, kao novi nalog za kretanje izmenjenom trasom - ističu.
U datoj situaciji, s obzirom na to da sekretarijat nema prijavljena dešavanja niti informacije o njihovom trajanju, kompletno upravljanje se radi u trenutku, na osnovu raspoloživih informacija s terena, navode.
- Sekretarijat za javni prevoz napominje da se u ovom momentu ulaže maksimalni napor da se javni linijski prevoz putnika održi, dokle god postoji alternativa za njegovo preusmeravanje, pri čemu napominjemo da se elektropodsistemi zbog nemogućnosti preusmeravanja po prirodi isključuju ranije s trase i vozila šalju u garažu - dodaju oni.
Tri najkritičnije tačke
Kao trenutno najkritičnije tačke za odvijanje gradskog prevoza u Beogradu sekretarijat navodi:
- Glavnu ulicu u Zemunu
- Jurija Gagarina u zoni raskrsnice sa Ulicom Gandijeva
- Bulevar kralja Aleksandra
Građani su u više navrata primetili da se elektronske table na stajalištima samo ugase u nekom momentu, a iz Sekretarijata napominju da je objašnjenje je tehničke prirode.
- Onog trenutka kada se prekine redovna trasa i vozilo pošalje na izmenjenu trasu ili povuče sa linije, elektronski LED displeji putem daljinskog sistema upravljanja više ne dobijaju informaciju o nailasku vozila, zbog čega prelaze u privremeni mod ili se gase, što posledično znači da se linije u datom momentu ne nailaze na redovnim trasama - pojašnjavaju.
Kako bi se unapredila informisanost korisnika, najavljeno je da će na određenim stajalištima uskoro biti uvedene predefinisane poruke, koje će jasno ukazivati na privremene obustave saobraćaja.
U slučaju blokada, višesatnih zastoja, radova na uličnim mrežama ili drugih okolnosti kada ne postoji mogućnost organizovanja ni izmenjenih trasa, vozila se povlače s linije kao krajnja mera.
- Elektropodsistemi, tramvajski i trolejbuski, zbog nemogućnosti preusmeravanja po prirodi isključuju se ranije sa trase i vozila šalju u garažu. Autobuski podsistem radi dokle god je to moguće organizovati na izmenjenom delu trase - napominju.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)