OVO SU NOVE PROMENE VEZANE ZA PRAVA PUTNIKA! Zbog neprilika tokom letnjeg perioda, Ministarstvo turizma pokrenulo novi modul za ZAŠTITU PUTNIKA!

Autor:

Vesti

28.09.2023

22:33

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Glavni cilj je edukacija putnika i građana o pravima prilikom putovanja.

OVO SU NOVE PROMENE VEZANE ZA PRAVA PUTNIKA! Zbog neprilika tokom letnjeg perioda, Ministarstvo turizma pokrenulo novi modul za ZAŠTITU PUTNIKA!

Foto: Profimedia, Shutterstock, Privatna arhiva

Dunja Đenić, pomoćnica ministra turizma gostujući u "Jutro na Blicu" istakla je da je veoma važno da putnici budu upućeni u svoja prava.

Kako se ove godine pokazalo da je mnogo nepredvidivih situacija vezanih za turizam poput otkazivanja letova, štrajka na aerodromima, ali i problema sa turističkim agencijama, od oktobra su uvedene promene u unapređenom sistemu zaštite građana.

- Sezona je zaista bila izuzetno turbulentna. Kada govorimo o našim turistima koji su putovali van granica naše zemlje, zaista su imali određene neprilike, pre svega izazvane elementarnim nepogodama i onog što se dešavalo u Grčkoj. Bilo je i poplava, bile su velike padavine, imali smo određene požare na pojedinim destinacijama, ali hvala Bogu, sve se završilo u najboljem mogućem smislu i naši putnici su obezbeđeni, vraćeni u Srbiju, zdravi i bezbedni što je nama bilo svakako najvažnije - kaže Dunja Đenić.

U jutarnjem programu "Blic" TV osvrnula se i na probleme sa radom agencija.

- Imali smo i određene probleme sa radom agencija, kada pominjemo i zloupotrebe, odnosno nepravilnosti u radu, pre svega sa dve agencije koje su subagenti, odnosno posrednici u prodaju turističkih putovanja i ono što je bitno jeste da smo mi radili na tome u prethodnom periodu, da omogućimo jedno unapređenje sistema zaštite samih potrošača, odnosno samih putnika kao korisnika. Ono što smo radili jeste da smo u okviru našeg centralnog informacionog sistema za ugostiteljstvo i turizam uradili jedan novi modul koji se tiče rada turističkih agencija - kaže Đenić.

Navodi da je cilj edukacija putnika i građana o pravima prilikom putovanja.

- Cilj je pre svega da i pre početka rada samog modula i edukacija naših putnika, odnosno građana, da znaju kakva su njihova prava i da znaju šta zapravo imaju od svojih prava i šta treba da sačuvaju od dokumentacije kada ugovaraju i kupuju putovanja - kaže Đenić.

Građani se u svakom momentu mogu obratiti Ministarstvu turizma i sektoru Turističke inspekcije za svaki problem koji imaju, naglašava zamenica ministra turizma.

- Složila bih se da građani ne treba da poznaju prava i da izučavaju zakon, zato postoji i Ministarstvo, i sektor Turističke inspekcije, koje se u svakom slučaju i svakom momentu mogu obratiti za neodređenje i zaštitu svojih prava, ali važno je da budu edukovani u određenom segmentu, da znaju šta zapravo dokumentacija agencije dužna da im da. Znači moraju znati da moraju dobiti ugovor kao potvrdu o uplaćenom turističkom aranžmanu, da moraju dobiti potvrdu o garanciji putovanja, kojom zapravo garantuje zaštitu svojih prava u slučaju neispunjavanja određenih segmenata ugovora. Pored toga, važno je da dobiju i fiskalni račun - objasnila je Dunja Đenić.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

Komentari (0)

Loading