GDE JE NESTAO NOVAC PREVARENIH PUTNIKA? Vlasnik turističke agencije mogao bi da prođe kao OTAC ubice iz Ribnikara!

Autor:

Vesti

09.08.2023

12:20

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nadležni bi morali, ako vlasnik ima imovinu, da istu stave pod privremenu blokadu, kao u nedavnom slučaju oca maloletnog dečaka, kažu u "Efektivi"

GDE JE NESTAO NOVAC PREVARENIH PUTNIKA? Vlasnik turističke agencije mogao bi da prođe kao OTAC ubice iz Ribnikara!

Foto: shutterstock/printscreen

Ako je vlasnik novosadske turističke agencije "City travel" proneverio novac putnika, jedino što im preostaje su njihove privatne tužbe, a ako on ima imovinu nadležni bi istu mogli da stave pod privremenu blokadu, kao u nedavnom slučaju oca maloletnog ubice iz beogradske osnovne škole "Vladislav Ribnikar", ukazuju u Udruženju potrošača “Efektiva”.

Turistička agencija "City travel" koja posluje u Novom Sadu saopštila je 5. avgusta svojim klijentima da je zatvorena usled finansijskih teškoća, da su svi aranžmani otkazani, te da rad agencije ispituju turistička inspekcija i MUP.

Agencija je, kako podsećaju u “Efektivi”, a prenosi Blic, postojala od 2010. godine, registrovana je kao preduzetnik i da je posao prodaje turističkih putovanja obavljala kao posrednik, što znači da je prodavala putovanja drugih agencija. Tokom perioda postojanja, "City travel" je nekoliko puta imao blokiran račun, uglavnom po jedan dan, ali u Udruženju potrošača podsećaju da je tokom 2021. godine ova agencija bila u blokadi i svih 46 dana. Trenutno su joj računi blokirani za iznos od 370.500 dinara.

- Prema Pravilniku koji uređuje odnos organizatora putovanja i posrednika, ova agencija je imala obavezu da o prodatim aranžmanima, organizatora obavesti do kraja radnog dana, a u roku od 48 sati da prebaci naplaćeni novac. Da li je agencija to radila, odgovor mogu dati samo nadležni organi, jer ako jeste, onda putnici imaju pravo na realizaciju putovanja, s obzirom da je novac legao na račun organizatora. Zanimljivo je da je City Travel blokiran za iznos od oko 3.000 evra, što predstavlja iznos od 2-3 aranžmana. Posrednika je mogao da blokira organizator, zbog neispunjenih obaveza, eventualno Poreska uprava ili vlasnik poslovnog prostora. Ako je to učinio organizator, to je zato što je obavešten o prodaji samo tih aranžmana, što upućuje na zaključak da je ostali novac nestao. Ako je oštećeno 50 ljudi, postavlja se pitanje gde je razlika novca – navode u “Efektivi”.

Kao posrednik u prodaji aranžmana, ova agencija nije bila u obavezi da ima polisu osiguranja, te tu ne postoji način da se oštećeni putnici obeštete. Međutim…

- Dakle, najverovatnije je da je ova agencija prihvatala uplate na svoj račun ili u gotovom novcu, isti nije prosledila organizatoru, pa putnici, iako neki imaju potpisan ugovor, ne mogu da ostvare pravo na realizaciju aranžmana, jer organizator nije dobio novac. Sve to treba da ispitaju turistička inspekcija i MUP, nakon čega bi situacija oko prava putnika bila jasnija. Ako se utvrdi da je organizator primao novac od posrednika, ti putnici onda imaju pravo na realizaciju ili povraćaj uplata - objašnjavaju u ovom Udruženju potrošača.

U Udruženju potrošača "Efektiva" ističu da oštećeni putnici ipak imaju način da budu obeštećeni ako se ispostavi da je vlasnik City travela proneverio njihov novac.

- Ako je vlasnik agencije proneverio novac putnika, jedino što preostaje kao mogućnost za obeštećenje su privatne tužbe protiv vlasnika, jer on u ovom poslu, kao preduzetnik, odgovara i ličnom imovinom. Te sporove treba pokrenuti što pre, a nadležni bi morali, ako vlasnik ima imovinu, da istu stave pod privremenu blokadu, kao u nedavnom slučaju oca maloletnog dečaka iz tragedije “Ribnikar” – ukazuju u “Efektivi”.

Ovaj slučaj, kako navode, je još jedan hitan apel nadležnom Ministarstvu da hitno sprovede izmene relevantnih propisa, uz učešće i predstavnika potrošača (putnika), kako bi se prava putnika maksimalno zaštitila.

- U konkretnom slučaju, posrednicima u prodaju putovanja treba zabraniti da primaju novac na svoj račun ili u kešu, već uplate moraju ići isključivo na račun organizatora putovanja. Na ovaj način bi se sprečilo da posrednici prisvoje novac putnika. Dok se to ne desi, putnici koji kupuju aranžmane preko posrednika, moraju insistirati na uplatama direktno na račun organizatora, inače posrednika ništa ne sprečava da novac proneveri – upozoravaju u Udruženju potrošača “Efektiva”.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading