SRBIJA VELIKO GRADILIŠTE! 8 novih puteva do kraja godine: PROJEKTI ŠIROM ZEMLJE NASTAVLJAJU SE PUNOM PAROM!

Autor:

Vesti

11.01.2023

14:12

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Svaki dinar koji se uloži u građevinsku industriju se multiplikuje puta tri u BDP, kaže ministar Vesić.

SRBIJA VELIKO GRADILIŠTE! 8 novih puteva do kraja godine: PROJEKTI ŠIROM ZEMLJE NASTAVLJAJU SE PUNOM PAROM!

Foto: ST/N. PANČIĆ/Tanjug

Ulaganje u infrastrukturu i gradnja puteva u Srbiji neće stati uprkos krizi u svetu. Tako bi do kraja ove godine, kako za Republiku priča ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, a prema dinamici koju je poslednja dva meseca utvrđivao s izvođačima, trebalo da bude završeno i pušteno u saobraćaj osam novih puteva.

Vozači time dobijaju mogućnost da krstare na šest deonica na koridorima i na još dve brze saobraćajnice.

- Ulaganje u infrastrukturu znači posao za građevinsku industriju, radnike koji rade u toj industriji. Svaki dinar koji se uloži u građevinsku industriju se multiplikuje puta tri u BDP - objašnjava Vesić.

Republika

Foto: ST/N. PANČIĆ

 

 

Osim započetih, biće i novih projekata. Prema najavi predsednika Aleksandra Vučića, do juna će biti potpisan ugovor za auto-put - od Bačkog Brega do Kikinde, koji će povezati zapad i istok Vojvodine.

Saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

- U martu će biti završena ova brza saobraćajnica, što znači direktan izlazak Beograda na auto-put Miloš Veliki. Od ukupno osam kilometara, koliko je dugačka ova saobraćajnica, na oko sedam kilometara uređena je biciklistička staza, kao i šetalište, odnosno trotoar za pešake - rekao je Vesić.

Na trasi će biti tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.

Obilaznica oko Beograda do Bubanj potoka

Izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice san je koji traje duže od tri decenije. I dok se ranije o tome samo pričalo, pa se na kompletiranje trase još čeka, situacija je sada daleko bolja. Konačno se nazire kraj radovima koji bi trebalo da trasiraju put od Batajnice do Bubanj potoka, čime bi se ova saobraćajnica konačno spojila sa Koridorom 10. U toku su radovi na sektoru 6, u dužini od 9,6 km, a ministar Vesić kaže da će do 1. juna biti završen taj deo od Straževice do Bubanj potoka i da će onda celokupni tranzit biti izmešten iz centra grada:

Republika

Foto: Železnice Srbije

 

 

- Posle predstoji da ugovorimo poslednjih 31 km od Bubanj potoka do Pančeva, što će obuhvatiti i gradnju drumsko-železničkog mosta na Dunavu kod Vinče.

Deonica auto-puta Miloš Veliki od Pakrovaće do Požege

Najavljivano je da će cela deonica od Preljine do Požege, dužine 30,9 km, biti završena do kraja 2021. Međutim, prvih 12 km do Pakovraće pušteno je u saobraćaj prošle godine. Izgradnja preostalih 19 km do Požege trebalo bi da se okonča do kraja 2023. Deonica je deo auto-puta E-763, na trasi Koridora 11, prema granici Srbije sa Crnom Gorom. Na tom delu je predviđena izgradnja tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski.
- Jedna cev tunela Laz biće probijena već tokom januara, druga u februaru, dok će u tunelu Munjino brdo jedna cev biti probijena u julu, a druga u avgustu - kazao je Vesić.

Moravski koridor - Pojate-Makrešane

Ove godine očekuje se završetak i deonica na Moravskom koridoru - auto-putu od Pojata do Preljine, koji će spojiti koridore 10 i 11, uz završetak Sektora 1 Pojate-Kruševac od 27,4 km.

- Deo Pojate-Makrešane, od 16,9 km, biće završen do kraja marta i deonica Makrešane-Koševi od 10,5 km do 1. oktobra - kaže ministar Vesić.

Ova saobraćajnica će povezati sva veća naselja centralne Srbije između Pojata i Čačka - Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak. Na tom području živi oko pola miliona stanovnika. Na Moravskom koridoru, dužine 112,37 km, gradi se 88 mostova i nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 11 petlji, a biće i uređen tok Zapadne Morave. Moravski koridor biće prvi domaći digitalni i najširi auto-put u Srbiji.

Auto-put od Rume do Šapca

Ukupna dužina saobraćajnice od Rume do Loznice je 78 km. Puštanje u saobraćaj prvog dela, odnosno auto-puta Ruma-Šabac, sa mostom preko Save, dužine 22,08 km očekuje se u septembru.

Republika

Foto: ST/N. PANČIĆ/Tanjug

 

- Verovatno će biti i ranije - optimista je Vesić.

Dok se završetak drugog dela deonice Šabac-Loznica, dužine 55 km, očekuje do kraja sledeće godine.

Sremska Rača - Kuzmin

I izgradnja deonice auto-puta Sremska Rača - Kuzmin, dužine do 19 km, sa mostom na Savi sa četiri trake, trebalo bi da se okonča do kraja godine.

- Ali bez obzira na uveravanja izvođača, realnije je da bude mart sledeće godine - obazriv je Vesić.

To je deo auto-puta ka Sarajevu i veza sa auto-putem Beograd-Šid. U Republici Srpskoj je inače počela izgradnja deonice od Rače prema Bijeljini, gde je u septembru počela izgradnja prve deonice auto-puta koji bi trebalo ovaj grad u RS da poveže sa Srbijom, a koja je deo budućeg auto-puta Beograd-Sarajevo.

Niš-Merdare do Merošine

Polovinom 2023. biće, kako najavljuju u Ministarstvu saobraćaja, završena i izgradnja prve deonice auto-puta Niš-Merdare, odnosno petlja Merošina-Merošina 1, u dužini od 5,5 km. Izgradnja ove saobraćajnice od 76,3 km počela je pre godinu dana.

Rok za završetak radova na prvoj deonici je 2026. Na čitavom delu auto-puta, dugog skoro 77 km, do administrativnog prelaza Merdare, planirano je 85 mostova i 18 kilometara tunela. To je deo budućeg auto-puta Niš-Priština-Drač, dužine 383 km, koji će povezati Srbiju s najvećom lukom u Albaniji i predstavljaće vezu Koridora 10 sa Rutom 6 (Skoplje-Priština) i Rutom 2b (Sarajevo-Podgorica-Valona).

Brza saobraćajnica do Valjeva

Radovi na izgradnji brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, kojom će se Valjevo povezati sa auto-putem Miloš Veliki, počeli su polovinom 2019, a u Ministarstvu saobraćaja očekuju da krajem godine bude puštana u saobraćaj.

Republika

Foto: Ministarstvo GSI

 

Ukupna dužina deonice je 18,3 km, a radovi su vredni 158 miliona evra. Na trasi će se nalaziti 25 objekata, jedna petlja, ukupno 19 mostova, od čega su dva najduža ukupne dužine 1,5 km.

Brza saobraćajnica Iverak-Lajkovac deo je državnog puta Loznica-Valjevo-Lazarevac i predstavlja poprečnu vezu u putnoj mreži Srbije i povezaće delove RS, odnosno BiH sa auto-putem Miloš Veliki i Koridorom 10.

Ministar išao vozom na sastanak u Novi Sad

Ministar Vesić juče je na sastanak sa predstavnicima Novog Sada stigao brzim vozom "Soko" umesto službenim automobilom.

- Tokom kratke vožnje stigao sam i da se pripremim za sastanak, kao i da uživam u lepom krajoliku kroz koji prolazi "Soko". Putovanje vozom je brže i udobnije nego automobilom, ali i ekonomičnije i ekološki prihvatljivije, zbog čega će u narednom periodu vozovi imati više putnika. Ubuduće ću na sve sastanke u Novom Sadu putovati ovim vozom, a od 2025. i do Subotice, pa i dalje do Budimpešte. Ulaganje u brze pruge je ulaganje u modernu, uspešnu i evropsku Srbiju - naveo je ministar.

Za resornog ministra nije bilo popusta, pa je kondukter Vesiću i njegovim saradnicima, kao i svim putnicima, očitao karte.

***

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na Telegramu i Vajberu. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Dušan

11.01.2023 19:00

Na mom putnom pravcu samo parkirani mnogobrojni kamioni. Niko ništa ne radi.