JETEL NASTAVLJA DA RADI NA ŠTETU KLIJENATA: Sklapaju ugovor na daljinu, a onda naplaćuju raskid!

Autor:

Vesti

22.11.2022

14:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Osim što naplaćuju ono što zovu "troškovima instalacije", a što neopisivo liči na priključnu taksu, iz Jetela takođe pozivaju korisnike i po nekoliko puta, kako bi im nudili ugovor, koji je klijent već sklopio.

JETEL NASTAVLJA DA RADI NA ŠTETU KLIJENATA: Sklapaju ugovor na daljinu, a onda naplaćuju raskid!

Foto: Twitter/Printscreen

Dala baba dinar da uđe u kolo, a dva da izađe - tako bismo najbolje mogli da okarakterišemo situaciju u kojoj se trenutno nalazi veliki broj korisnika mobilnog operatora Jetel.

Naime, kako prenosi Udruženje potrošača Efektiva, određeni broj ljudi im se javio, kako bi se požalili na to da su praktično prinuđeni na da plate priključnu taksu, koja je zapravo nezakonita.

Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva navodi za Republiku da sve kreće od ugovora na daljinu.

- Javljaju nam neki ljudi, pišu o tome, da im nude na potpisivanje ugovora na daljinu. To je kad ne odu u poslovnicu, nego preko telefona prave dogovor, onda oni pošalju da se to potpiše. Krene se sa tim, korisnik shvati da mu ne odgovara, ne sviđa mu se, hoće da poništi taj ugovor, a onda tu stupa na snagu njihova nezakonita praksa, a to je traženje plaćanja priključne takse u iznosu od 10.000 dinara. Kad je potpisan ugovor na daljinu tu mora rok od 14 dana da se primeni, i korisnik ne treba nikakve troškove da snosi. Na sve to, priključna taksa je nezakonita - objašnjava Gavrilović.

Foto: Medija centar Beograd

Dejan Gavrilović

Na pitanje koji savet bi dao građanima koji imaju problem sa ovim mobilnim operatorom i naplatom nečega što nije po zakonu, Gavrilović navodi:

- Savet je građanima koji imaju pomenuti problem, da se obrate tržišnoj inspekciji i da pišu žalbu kad god se dogodi tako nešto.

Foto: Twitter/Printscreen

Objava Udruženja potrošača Efektiva

RUPA U ZAKONU?

Mobilni operator Jetel, našao je način da zaobiđe zakonski okvir, time što je u ugovoru koji potpisuje klijent uneo ovu stavku, a pri tom je nije naveo kao priključnu taksu, već kao "troškove instalacije".

Naravno, korisnik koji je ceo dogovor sklopio putem telefona, dok mu je ugovor poslat na kućnu adresu da potpiše, teško da je mogao razmišljati o tome do čega će doći ako ne bude bio zadovoljan uslugom koja mu je ponuđena, jer u suprotnom ne bi ni potpisivao ugovor.

Na pitanje Repubike, koja se tiču ovog slučaja, iz Jetela je stigao sledeći odgovor:

- Kompanija Yettel ponudu Hiperneta, koji obuhvata usluge optičkog interneta, digitalne televizije i fiksne telefonije, nudi u skladu sa važećim propisima Republike Srbije. U slučaju odustajanja od ugovora, korisnicima se ne naplaćuje priključna taksa, već troškovi instalacionih radova koji se obavljaju u prostorijama korisnika neposredno pre zaključenja pretplatničkog ugovora.

Takođe, poručuju da je sve u skladu sa zakonom.

- Ti troškovi jasno su navedeni u ugovornoj dokumentaciji, koju korisnik potpisuje prilikom zasnivanja pretplatničkog odnosa. Njenim potpisivanjem korisnik potvrđuje da je pročitao i razumeo ugovornu dokumentaciju. Navedena praksa u skladu je sa Zakonom o zaštiti potrošača - objašnjavaju iz Jetela.

NUDE OPCIJU KOJA JE VEĆ AKTIVIRANA

Da Jetel ne zna gde "bije" možda najbolje pokazuje i njihova komunikacija na zvaničnom Tviter nalogu sa nezadovoljnim korisnicima.

U jednom od Tvitova, korisnik ove društvene mreže, upisan kao Željko, objasnio je da je očajan time što ga ova kompanija uznemirava kako bi mu nudila Hipernet, koji je on već aktivirao. 

Dakle, umesto da njihovi operateri koji nude ove usluge, prvo provere da li je klijent već njihov korisnik, lakše im je da ga pozivaju i to po nekoliko puta, sa ponudom koju je već potpisao.

- Da li je realno da me uznemiravate pozivom u osam ujutru da biste mi ponudili optički internet, a da pritom ne proverite da ga već koristim? Kada ćete prestati da maltretirate korisnike? Telenor ovo nikad ne bi uradio. Svaki dan sam bliži odluci da promenim operatora - naveo je Željko.

Ovaj korisnik bio je dodatno iznerviran činjenicom da je jedan od zaposlenih koji je odgovarao na njegov upit rekao da ga "kolege ne bi pozivale da su imale informaciju da je korisnik Hiperneta".

- Da li je realno da mi napišete da Jetel nema podatak da koristim Jetelov optički internet? Pa ko ima? Vi ste stvarno propali - naveo je nezadovoljni korisnik.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
pinokio

22.11.2022 15:09

ovo se sve moze resiti u normalnim zemljama ( Srbija je okupirana i ne spada u tu grupu) zdravom konkurencijom. Jednom te neko zajebe , sacekas kraj ugovora i naprosto taj vise za tebe ne postoji. Ima internet obznanis te nepravilnosti i to je to. Ko ima malo mozga citace recenzije i pre nego bilo sta kupi , ides citas recenzije ko kako posluje i to je to. Kad ostanu bez musterija naucice se pameti .