Velike svetske kompanije stižu u region Zapadnog Balkana


IZVOR: Republika - 04.09.2022 | 11:49


InterConnect Executive samit predstavlja šansu da region uđe u tokove nearshoring-a, a firme postanu dobavljači velikih međunarodnih kompanija, na bližim proizvodnim lokacijama

Foto: PKS
Velike svetske kompanije stižu u region Zapadnog Balkana

InterConnect Executive samit, koji se održava 28 i 29. septembra u Beogradu, prema rečima organizatora, predstavlja potpuno novi koncept biznis samita u regionu Zapadnog Balkana. Oko 200 vlasnika kompanija i direktora izvršnog nivoa iz regiona sastaće se sa menadžerima  međunarodnih kompanija iz različitih sektora, koje imaju kupovnu moć od nekoliko milijardi evra, kaže jedan od inicijatora i organizatora samita, Matijas Lojdold (Matthias Loidold), direktor kompanije Mercuri Urval iz Diseldorfa.

Prema rečima Lojdolda, glavne teme prilagođene su trenutnim aktuelnim izazovima u poslovanju kompanija, kakvi su suočavanje sa neizvesnošću i posledicama sukoba u Ukrajini, inflacija i krize. Tokom prvog Samita, glavne teme biće posvećene digitalnoj transformaciji i upravljanju lancima snabdevanja u vremenima velikih promena u globalnom ekonomskom okruženju.

Lideri kompanija regiona Zapadnog Balkana moći će da saznaju više o trendovima i da steknu nove poslovne kontakte na jednom mestu. Cilj InterConnect samita je spajanje poslovnih ljudi, ali na potpuno drugačijem nivou.

Ovo je samit koji je pokrenula globalna privreda kako bi se povezala sa ovim regionom i novina ovog koncepta je da donosioci odluka iz multi-milijarderskih kompanija dolaze u region Zapadnog Balkana kako bi se povezali sa predstavnicima izvršnog nivoa lokalnih kompanija, u skladu sa aktuelnim potrebama.

Jesenji i prolećni samit

InterConnect je međusektorski samit za sve lidere na izvršnom nivou kompanija iz regiona koji će okupiti i predstavnike najvećih svetskih proizvođača u oblasti prehrambene, automobilske, farmaceutske industrije, ICT tehnologija,,,. InterConnect se održava dva puta godišnje, jednom na proleće i jednom na jesen, kako bi se uspostavila dobra dinamika poslovnog povezivanja.

Tako će na primer, direktor L’Oreal-a za njihovo najjače tržište u Evropi govoriti o digitalnoj transformaciji, CEE direktor kompanije Teradata prezentovaće način na koji podaci menjaju oblike poslovanja. Među učesnicima je i menadžment Celonisa, najperspektivnijeg nemačkog startapa čija se vrednost procenjuje na 13 milijardi evra i koji verovatno predstavlja najbolju kompaniju na svetu u pogledu usavršavanja poslovnih procesa pomoću rudarenja podataka (DataMining).

Samit predstavlja šansu da region uđe u tokove nearshoring-a i firme postanu dobavljači velikih kompanija, na bližim proizvodnim lokacijama. Najveći svetski proizvođači u automobilskoj industriji, kompanija INEOS Automotive i Thyssenkrupp Automotive, čija se vrednost procenjuje na 5 milijardi, prezentovaće svoje potrebe, kao i način na koji se može postati proizvođač automobila, a da se krene bukvalno od nule, navodi Loidold.

Dodatna vrednost Samita – brže i ekonomičnije povezivanje

Ukoliko neka kompanija iz regiona želi da posluje sa partnerom iz Nemačke, Italije ili Austrije,  to praktično počinje klasičnim razvojem biznisa kako bi privukli pažnju. Kad to uspeju, obično moraju da putuju u inostranstvo da predstave svoja rešenja, da vide potražnju uživo i da se povežuu na ličnom nivou sa svojim klijentom, objašnjava Loidold.

- U praksi, to obično znači da najmanje dvoje ljudi iz kompanije moraju da rezervišu let, hotel, iznajme auto, provedu najmanje dva dana u inostranstvu, što će ih koštati najmanje 1.000 evra. A obično se sastanu sa nižim menadžerom. Možda im propadnu i napor i novac – sve ovo možda najbolje ilustruje vrednost InterConnect-a: jer na samitu kompanija može da se susretne sa nekoliko, a ne samo sa jednim donosiocem odluka na najvišem nivou, i to direktno i na jednom mestu, čime se umanjuju troškovi vremena i novca - istakao je on.

Foto: PKS

Matijas Loidold, direktor kompanije Mercuri Urval Vizual Interconnecta

Jedna od domaćih kompanija koja se prijavila za učešće na samitu je čačanski Uniplast. Kako ističu, žele uvek nešto novo da saznaju i da prate svetska dešavanja u oblasti digitalne transformacije i lanaca snabdevanja.

- Kada smo videli spisak učesnika, videli smo potencijal događaja i sigurni smo da će biti vrlo interesantno i korisno za naš posao - ističe Đorđe Jovanović, direktor u kompaniji "Uniplast", koja se bavi proizvodnjom farmaceutske, medicinske i kozmetičke ambalaže.

Foto: PKS

Đorđe Jovanović, direktor u kompaniji "Uniplast"

- I ranije smo imali odličnu saradnju sa Privrednom komorom Srbije i kada smo iz Komore dobili poziv i preporuke za događaj, uopšte nismo imali dilemu da li da se prijavimo za učšće na ovom velikom skupu - dodaje Jovanović. Ova porodična kompanija postoji tri decenije, razvila je više od 150 različitih proizvoda, kao i materijal za "aktivnu ambalažu", koja ima antimikrobno dejstvo i uništava bakterije. 

Detaljnije informacije na adresi: interconnect.pks.rs