DOBRO JE DA ZNATE KAKO DA DELUJETE: Šta ako u toku podizanja novca s bankomata nestane struje


IZVOR: Republika - 17.12.2021 | 14:37


Nestanak struje, po nepisanom pravilu neočekivan, može da vam poremeti planove. Da li ste se ikada zapitali, šta može da se dogodi ukoliko se to dogodi tokom podizanja novca s bankomata?

Foto: ST/Đ. KOJADINOVIĆ
DOBRO JE DA ZNATE KAKO DA DELUJETE: Šta ako u toku podizanja novca s bankomata nestane struje

U većini slučajeva nema nikakvih problema s bankomatima. Korisnici uglavnom podignu svoj novac kako treba, ali desi se i da mašina "proguta karticu".

Ako ste ispravno uneli šifru, te ako nije nastao problem sa softverom, već je nestalo struje usred vaše "operacije" podizanja gotovine - šta onda?

Upravo se to desilo jednoj Aleksandri iz Beograda.

- Kao i uvek, krenula sam do bankomata svoje banke koja se nalazi na Vračaru, da podignem novac, jer mi je bio potreban keš. Ubacila sam karticu i bila spremna da unesem šifru, kada se odjednom sve zamračilo. U celom kraju je na nekoliko minuta nestalo struje - priča Aleksandra, piše Telegraf Biznis.

Kako kaže, struja se ubrzo vratila, ali je na displeju bankomata i dalje videla crnilo, a potom i tačkice koje se vrte u krug.

Foto: pixabay.com

 

- Bila sam sve nervoznija u iščekivanju šta će se dogoditi i onda sam shvatila da je bankomat verovatno "progutao" karticu. Prošlo je skoro 10 minuta, žurila sam, te sam ušla u banku da podignem novac i da vidim šta ću dalje. Procedura je ista, kao i uvek kada se desi "gutanje" kartice - dodaje ona.

Ako vam se ova neprijatnost nikada nije dogodila, dobro je da znate kako da delujete za svaki slučaj. Dakle, čak i ako je bankomat "spreman" za sledećeg klijenta, odnosno na monitoru se pojave standardne opcije, a vaše kartice nema - ona je definitivno "progutana".

Procedura vraćanja kartice uglavnom zavisi od banke do banke, ali se svakako uvek morate obratiti zaposlenima u filijali banke, ili putem kol centra, i objasniti šta se dogodilo.

Preporuka je i blokiranje računa, dok vam ne stigne nova kartica.

- Nisam ranije razmišljala o tome, ne krivim banku, ali zaista mislim da većina nas ne zna kako da reaguje u ovakvoj situaciji. Prilično je traumatično kad gledaš taj crni ekran i ne znaš šta će da se dogodi - kaže Aleksandra.