1.000 kamiondžija u Americi ostalo bez posla, a to direktno utiče i na Srbe, evo i kako!


IZVOR: telegraf.rs, Republika - 08.12.2019 | 06:55


Transportna industrija u SAD u novembru je smanjila platni spisak za još 1.000 ljudi, navodi se u izveštaju koji je objavio biro rada.

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

Smanjenje radnih mesta dolazi u vreme kada bi transportna industrija trebalo da bude u porastu tokom praznične sezone. Na primer, prošlog meseca poslovi skladištenja i čuvanja dodali su 8.000 radnih mesta, dok je u novembru prošle godine dodato 4.100 radnih mesta za kamiondžije.

Prema pisanju Jahu njuza, američko tržište transporta vredno 800 milijardi dolara u recesiji je od početka 2019. godine, a količine tereta su se smanjile tokom 11 meseci.

U prvoj polovini godine oko 640 firmi za transport proglasilo je bankrot, što je tri puta više nego broj stečaja iz istog perioda prošle godine, kada je bilo oko 175.

Skoro svi radnici u ovoj industriji za svoje nevolje krive recesiju, a koja je započela trgovinskim ratom predsednika SAD Donalda Trampa.

Kako ovo može da se odrazi na Srbiju?

U Srbiji posluje veliki broj malih firmi koje se bave logistikom, a koje funkcionišu tako što radnici iz Srbije navode kamione u Americi, ali i ugovaraju rute. Uglavnom se zapošljavaju svršeni studenti Saobraćajnog fakulteta, a sve se odvija preko interneta. Budući da je radno vreme u popodnevnim satima, a plate prilično dobre, sve je više zainteresovanih za ovaj posao. U suštini, ukoliko se trend ostajanja bez posla u Americi nastavi, to bi moglo da se odrazi i na ove zaposlene u Srbiji.

S druge strane, među kamiondžijama ima mnogo Srba, koji godinama unazad voze po udaljenim krajolicima Sjedinjenih Država, te je i na taj način svaka situacija koja zadesi američke kamiondžije zapravo važna i za srpske državljane.

Jedno od objašnjena za ovo jeste ciklična priroda transportne industrije - velike uspone obično prati pad.

Zbog visoke plate, prevozničke kompanije su kupile ogroman broj kamiona i zaposlile nove vozače u iščekivanju profita. Ali kada je ponuda kamiona i vozača sustigla potražnju, stope su pale, što je dovelo do toga da se ova investicija ne isplati.

Iako brojka od 1.000 nije alarmantna, ostaje da se vidi da li će već sad krenuti posledice po naše radnike.