CRNO-NA BELO: Zvezda objavila koliko dobija od države, a koliko od sponzora!


IZVOR: Republika - 19.02.2022 | 13:28


KK Crvena zvezda je nastavila da prezentuje svoje finansijske izveštaje.

Foto: Starsport
CRNO-NA BELO: Zvezda objavila koliko dobija od države, a koliko od sponzora!

Četvrti deo prezentacije detaljo se bavi prihodima i njegovom strukturom.

Radi se o periodu od 30.06.2011. do 31.12.2021. godine.

KK Crvena zvezda je udruženje građana, klub koji je u vlasništvu poreskih obveznika Republike Srbije, ali i klub koji je od nacionalnog značaja i predstavnik Republike Srbije i grada Beograda u brojnim međunarodnim takmičenjima, navodi se na sajtu KK Crvena zvezda.

Crvena zvezda objašnjava šta se nalazi u tabelama.

U ovoj prezentaciji nalaze se sledeće tabele: Prihodi od budžeta; prihodi od državnih preduzeća po sezonama; ukupan prihod od grada i državnih preduzeća; struktura ostalih prihoda po sezonama i sveukupni prihodi:

U ovih pet celina precizno je kroz brojke i procente objašnjeno učešće i pomoć grada i države u funkcionisanju Crvene zvezde osmostrukog učesnika Evrolige u tom periodu i učesnika polufinala Evrokupa, ali i kompletna struktura prihoda kluba od karata, nagrada od pobeda u Evroligi, sezonskih karata, sponzora…

Prihodi od budžeta grada po sezonama mogu se podeliti u tri segmenta, a to su: novčane uplate grada, i pomoć kroz davanje termina za treninge u hali „Aleksandar Nikolić“ i „Štark Arena“. Prosek po sezoni iznosi 595.071,47 evra;

Prihodi od državnih preduzeća po sezonama je tabela koja u 18 stavki pokazuje sponzorske ugovore državnih preduzeća koja su želela i imala interes da sarađuju sa KK Crvena zvezda tokom perioda od 10 i po godina (od kojih je samo najveći i naslovni sponzor Telekom Srbije uz klub tokom celog ovog perioda od koga su i klub, ali i sponzor imali višestruku korist – što će biti objašnjeno i u napomeni na kraju teksta). Telekom je tokom 10 i po sezona na ime naslovnog sponzorskog ugovora uložio 11.257.752.24 evra, a kompanija Dunav osiguranje ukupnu sumu od 1.151.687,23 evra tokom 7 sezona u kojima je ova kompanija imala saradnju sa našim klubom.

Foto: KK Crvena zvezda

Prosečno po sezoni – državne kompanije (od čega najviše Telekom Srbije) kroz saradnju i reklamiranje preko KK Crvena zvezda (koja je igrala Evroligu i osvojila 17 trofeja) uložile su 1.676.586,69 evra.

Zbirom izdataka iz prethodne dve kategorije i tabele dolazimo do treće stavke ukupan prihod od grada i državnih preduzeća, koji je prosečno po sezoni iznosio 2.271.658,15 evra; Ulaganja ove vrste i pomoć države i grada bili su najveći u takmičarskoj sezoni 20-21 u kojoj je Crvena zvezda u doba pandemije igrala i Evroligu… Ukupna suma u periodu od 30.06.2011. do 31.12.2021 iznosi 23.852.410,66 evra;

Struktura ostalih prihoda po sezonama pokazuje sve ostale prihode koje je KK Crvena zvezda ostvarivala u prethodnom periodu od 10 i po sezona, a to su: sponzorstva i donacije privatnih kompanija, prihod od ulaznica (dnevnih, sezonskih i pousezonskih), prihod od pobeda u Evroligi , obeštećenja od igrača, kao i prihodi od TV prava…

Ta suma tokom sezona „pokrivala“ je gotovo dve trećine budžeta kluba, i na prosečnom nivou po sezoni ona iznosi 4.648.731,79 evra! U periodu od deset i po sezona Crvena zvezda je po više osnova kao višestruki osvajač aba i domaće lige, redovni učesnik Evrolige i transparentan klub koji je proširivao svoju ponudu i sadržaje, kroz saradnju i sponzorske ugovore sa privatnim sektorom prihodovala sumu od 48.811.683,83 evra.

Kao jedna od obaveznih stavki i zahteva Evrolige (koja ima tendenciju da klubovi u njenom takmičenju počnu da prihoduju veći novac) je veća poslovna saradnja sa sponzorima iz privatnog sektora.

Poslednja tabela (stavka) sveukupni prihod donosi zbirno sve prihode KK Crvena zvezda mts ( pomoć države i grada, sponzorski ugovori i ostali prihodi) u periodu od 30.06.2011. godine do 31.12.2021. godine i oni iznose UKUPNO : 72,664.094,49 evra.

Prosečno učešće grada i državnih preduzeća u tom periodu po sezoni iznosilo je 33 posto ukupnog budžeta KK Crvena zvezda u periodu od 30.06.2011. godine do 31.12.2021. godine uz veću pomoć koju smo imali kao predstavnik Republike Srbije i grada Beograda u Evroligi u sezonama kada je počela i tokom pandemije virusa Covida 19.

KK Crvena zvezda i ovom prilikom zahvaljuje se i Republici i gradu na pomoći i prepoznavanju svega što je Crvena zvezda uradila kao klub koji je predstavljao našu zemlju u novom formatu Evrolige, posebno u periodu od početka pandemije Covid 19, kao i pre toga posebno u periodu kada je ovaj klub podizan na noge, jer je gotovo sistemski bio uništavan od pojedinaca, počev od onih koji su zaboravili šta je nosila pozicija koju su obavljali. Klub još jednom podseća da je u tom periodu od 30.06.2011 do 31.12.2021. godine isplatio na ime poreza i doprinosa sumu od 6.742.983 evra!

NAPOMENA: KK Crvena zvezda kao višegodišnji partner Evrolige i deo sistema tog takmičenja poslednjih 10 godina, dobio je od te organizacije vrlo interesantne i korisne podatke u vezi unapređenja svog poslovanja.

Ona se odnose na vrednost sponzorskih ugovora našeg kluba, sa posebnim osvrtom na naslovnog sponzora kluba kompaniju Telekom Srbije.

Evroliga na nivou polusezone analizira vrednosti najvećih sponzorskih ugovora u saradnji sa globalnim liderom kompanijom NIELSEN, sa ciljem da se dobiju precizni podaci i evaluacija sponzorstava.

Najprostije, pema tumačenju Evrolige i kompanije NIELSEN, KK Crvena zvezda mts dobio je kroz ugovor sa naslovnim sponzorom za takmičarsku sezonu 2020/2021 sumu od 1.794.935,36 evra, ali je na više nivoa zaradio svom sponzoru sumu od čak 2.633.205 evra:

U obzir se uzimaju svi marketinški alati kluba i način na koji sponzor dobija ekspoziciju kroz različite kanale promocije. U sklopu istraživanja analiziraju se sve utakmice u Evroligi, nacionalnim šampionatima, sve relevantne vesti na top 10 portala na svakom tržištu i društvene mreže klubova, liga i vodećih medija na tržištima na kojima se prenose utakmice.

MTS kao glavni i nazivni sponzor KK Crvena zvezda u Evroligi ulazi u krug sponzora nad čijim se ugovorom vrši evaluacija, KOJA NAM JE OD STRANE EVROLIGE i dostavljena sa ciljem da KK Crvena zvezda unapredi svoje poslovanje i uveća prihode od marketinga i sponzorskih ugovora i koja je donela vrlo interesantne podatke:

Na globalnom nivou, ukupna vrednost medijske ekspozicije brenda MTS za sezonu 2020/21 je 6.085.989 eura. Od toga najveću vrednost ima pozicija:

krug za slobodna bacanja koji je tokom cele utakmice u prenosu: 2.579.531 eur,
zatim LOGO na tribinama (jer su se utakmice igrale bez prisustva publike): 732.256 eur,
LOGO MTS na konstrukciji koševa: 698.992 eur,
LOGO MTS na dresu na prednjoj strani: 630.291 eur I

LOGO MTS I PROMOTIVNI SPOT na led ekranima: 293.288 eur.

2.7 miliona je ostvarene medijske vrednosti na prostoru BALKANA, dok je 3.4 miliona na prostoru internacionalnog tržišta.

Kako je navedeno u zvaničnom dokumentu Evrolige koji je stigao na adresu KK Crvena zvezda „Proračun je da je povrat investicija 1/3, pa se tako dolazi do REALNE VREDNOSTI REALIZOVANOG SPONZORSTVA (fair sponsorship value) od 2.633.205 € između KK Crvena zvezda i naslovnog sponzora kompanije MTS“. (vrednost ugovora KK Crvena zvezda i kompanije MTS za sezonu 20/21 bila je 1.794.935,36 evra…).

Ova napomena najbolje pokazuje da je brend i poslovanje KK Crvena zvezda mts ( koje je moralo da bude usklađeno sa pravilima Evrolige) u prethodnom periodu izuzetno cenjeno i u inostranstvu.

Verujemo da će ova prezentacija finansijskog poslovanja, poduhvat koji je svakako jedinstven slučaj u srpskoj košarci, usklađen sa Evroligom (koja ovo smatra obavezom) pokrenuti i druge klubove da transparentno i sistematično prikažu svoje poslovanje jer bez ovog segmenta neće ni biti napretka srpske košarke u budućnosti niti mogućeg učešća u najvećim evropskim takmičenjima.

BONUS VIDEO: