Deca sve češće kupuju preko interneta


IZVOR: pcpress - 22.12.2019 | 03:30


Godišnji izveštaj kompanije Kaspersky o bezbednosti dece na Internetu, koji je zasnovan na anonimnoj statistici proizvoda kompanije koji sadrže funkciju roditeljske kontrole, pokazao je da deca postaju sve aktivniji korisnici sajtova za e-trgovinu. Izveštaj koji obuhvata period od maja 2018. do maja 2019. pokazuje da se dečje interesovanje za online kupovinu više nego učetvorostručilo u periodu od 12 meseci – sa dva na devet odsto.

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

Nalazi izveštaja pokazuju da, kao i odrasli, deca koriste prednosti online kupovine i pretraživanja (a ponekad i sama obavljaju kupovinu). S obzirom na to, roditelji moraju svojoj deci da pruže dobre savete i podršku kako bi bili sigurni da će imati pozitivno online iskustvo – bez rizika od nenamernog deljenja ličnih i platnih informacija prevarantima ili potencijalnog upadanja u zamke socijalnog inženjeringa ili aktivnosti koje dovode do gubitka novca.

Statistika pokazuje da je rastući interes za sajtove e-trgovine među mladima globalni trend, ali i da obim interesovanja varira u zavisnosti od lokacije. Prema podacima iz izveštaja, kada je reč o pretragama online kupovine, najveći udeo imaju Rusija i zemlje ZND zajednice (23 odsto). Njih prate, sa značajnom procentualnom razlikom, ostale regije: Severna Amerika (15 odsto), Evropa i Bliski istok (11 odsto), Azija i Latinska Amerika (9 odsto).