Sve više korisnika prenosi mobilni broj u drugu mrežu: Promena operatora u par koraka, lako i bez straha


IZVOR: Republika - 13.06.2022 | 10:36


Koja su vaša prava, a šta su obaveze operatora?

Foto: pixabay.com
Sve više korisnika prenosi mobilni broj u drugu mrežu: Promena operatora u par koraka, lako i bez straha

Iako korisnici u Srbiji sve više koriste mogućnost prenosa mobilnog broja u drugu mrežu, mnogi ne znaju da to mogu da urade već 11 godina, a nisu upoznati ni sa  tim kako mogu da pređu kod drugog operatora ukoliko postojećim nisu zadovoljni, ili samo žele promenu i bolju ponudu.

Ukoliko mislite da je taj proces komplikovan, ne morate da brinete, jer nije. Zapravo je veoma jednostavan, brz i besplatan, a najvažnije je da sve možete da završite kod operatora kod koga želite da pređete. Dakle, u poslovnicu operatora kod koga imate broj ne morate uopšte da idete.

Prijavljivanje za prenos broja u drugu mrežu može da se obavi jednostavno putem interneta, na web stranici operatora ili direktno u jednoj od poslovnica onog operatora kod koga želite da pređete. Ova jednostavna i brza procedura je osmišljena da podstakne konkurenciju, a korisnicima omogući da biraju pružaoca telekomunikacionih usluga.

Najčešći strah je da promenom mreže morate da promenite broj posle dugog niza godina, a činjenica je da možete da zadržite postojeći, naravno, uključujući i pozivni. Takođe, u toku procesa prenosa broja, sve vreme ste dostupni i možete da koristite usluge kao i obično.

Kod prepaid korisnika koji periodično uplaćuju kredit za telefon, promenom mreže sve obaveze prema prethodnom operatoru prestaju da važe bez ikakvih posledica, ostaje samo da se proveri da li su izmirena sva zaduženja.

Za korisnike postpaid broja, uslov je da su sve obaveze izmirene i da je ugovor istekao.

Na vama je samo da se raspitate o pogodnostima i odaberete operatora koji vam nudi paket koji najviše odgovara vašim potrebama. Ponuda je velika, a operatori se trude da dobrim ponudama zainteresuju potencijalne korisnike. Od paketa sa besplatnim minutima i porukama, do neograničenog interneta i efikasnog korisničkog servisa, korisnici teže da pređu tamo gde dobijaju najviše za najmanje para, ali i gde je najbolji korisnički servis.

Ono što je sigurno jeste da trend prenosa broja raste otkako je 2011. uvedena ta mogućnost u Srbiji. Za 11 godina preneto je više od milion brojeva, prema podacima RATEL-a. Takođe, na sajtu RATEL-a možete da pogledate izveštaj o tome kod koga korisnici najviše prelaze, a od koga najviše odlaze.