ZASTOJ KOD NAPLATNE RAMPE U STAROJ PAZOVI: Lančani sudar na auto-putu Beograd - Novi Sad (FOTO)

Autor:

Hronika

15.01.2024

21:35

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Trenutno nema dostupnih informacija o eventualnim povređenima.

ZASTOJ KOD NAPLATNE RAMPE U STAROJ PAZOVI: Lančani sudar na auto-putu Beograd - Novi Sad (FOTO)

Foto: Tanjug/Vladimir Šporčić

Na auto-putu Beograd - Novi Sad, nakon naplatne rampe u Staroj Pazovi, došlo je do niza sudara vozila.

Trenutno nema dostupnih informacija o eventualnim povređenima. Moguće je da su vremenski uslovi doprineli ovom incidentu.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 192.RS (@192_rs)

 

Bitno je napomenuti da se tokom večeri očekuje oblačno vreme u Srbiji, praćeno hladnijim temperaturama i kišom, koja će u Vojvodini preći u sneg. U Beogradu, kiša će tokom večeri preći u sneg, dok će se isti scenario dogoditi tokom noći i u ostalim delovima Srbije, uz temperature vazduha blizu nule.

Podsetimo, u proteklih nekoliko dana, Srbiju su zadesile niske temperature i poledica, što je dovelo do više saobraćajnih nesreća, uglavnom lančanih sudara. Na primer, u Beogradu, na mostu na Adi, desila su se dva lančana sudara u kojima su nekoliko automobila završila na krovu.

AMSS je izdao upozorenje za vozače da voze veoma oprezno, a saveti za vožnju po ledu i snegu mogu da vam spasu život 

Kako kočiti na zaleđenom putu

Ako ste ipak na zaleđenom putu, korišćenje kočnica predstavlja najveći izazov. Jasmina Bončić, instruktorka vožnje iz Auto-škole “Desetka plus”, objasnila je ranije da je uslov za bezbedno kočenje procena razdaljine koja je za to potrebna.

- Nema tu preteranog kočenja, već se koči motorom u kombinaciji sa blagim pritiskanjem pedale nožne kočnice. Koči se postepeno kako bi se izbegla blokada točkova. Ako točkovi blokiraju, vozilo proklizava i gubi se kontrola. Tada treba otpustiti kočnicu, zatim postepeno zakočiti, a istovremeno kočiti motorom - preći u manji stepen prenosa, odnosno prebaciti menjač u nižu brzinu - rekla je za RTS Bončićeva.

Kako je objasnila, “na nizbrdici nikako ne treba juriti, već kočiti lagano, nežnim spuštanjem i podizanjem stopala s kočnice”.

- Za razliku od vožnje uzbrdo, nizbrdo se uvek vozi u nižem stepenu prenosa nego po suvom vremenu. A uzbrdo se ide blagim gasom. I kad se doda određena količina gasa, to je vrlo mala količina gasa, ide se kontinuirano uzbrdo. Što više dodajemo gas, veća je mogućnost da će automobil proklizati. Sa druge strane, ako nema gasa, automobil će stati, tako da se količina gasa na uzbrdici daje po osećaju – kazala je ona.

Skretanje na poledici

Ništa manje izazovno od kočenja, jeste i skretanje na poledici. Pre nego što se uđe u krivinu, kako savetuju saobraćajni stručnjaci, treba usporiti kako bi se očuvala stabilnost vozila.

- Potrebno je okretati volan lagano, ali ako se oseti da je prednji deo vozila neupravljiv odmah treba skloniti nogu sa papučice gasa, usporiti i blago kočiti ako je potrebno. Ako se zadnji deo vozila zanese, tada se lagano dodaje gas da bi se auto vratio na pravac. U krivinama preporučljivo je voziti sporo ujednačenom brzinom da bi se izbeglo zanošenje vozila – kažu oni.

Zašto je važno kretati iz druge brzine

Konačno, ako vam automobil u ovakvim uslovima stane, potrebno je znati na koji način ga ponovo najbezbednije moguće staviti u pogon.

- Da bi se sprečilo proklizavanje treba krenuti lagano i postepeno ubrzavati. Ako točkovi proklizaju, ili se auto zaglavi u snegu, treba krenuti iz druge brzine jer se tako smanjuje sila koja deluje na točkove i povećava pogonska snaga. Ako auto ima automatski menjač, treba uključite winter režim – savetuju saobraćajni stručnjaci.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading