RAT U VRNJAČKOJ BANJI: Autori nezadovoljni zbog termina prikazivanja filmova, Kovačevićev film SKRAJNUT

Zabava

08.08.2022

15:41

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nakon odustanka filmova "Mrak" i "Usekovanje" od Festivala filmskog scenarija, pod znakom pitanja i učešće ostvarenja Dušana Kovačevića "Nije loše biti čovek"

Samo tri dana pred početak 46. Festivala filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji još jedan skandal zatresao je kulturnu scenu. Nakon odluke reditelja Dušana Milića i Siniše Cvetića da iz glavnog takmičarskog programa festivala povuku svoje filmove "Mrak", odnosno "Usekovanje" budući da su nezadovoljni mestom i terminom u kojem je predviđeno da pomenuta ostvarenja budu prikazana publici, oglasio se i Miroslav Mogorović, producent filma Dušana Kovačevića "Nije loše biti čovek". U raspodeli satnice projekcija ni ovo ostvarenje se nije proslavilo, što je kod autora izazvalo veliko nezadovoljstvo.

Republika

Projekcija najnovijeg ostvarenja jednog od najvećih srpskih dramskih pisaca i scenarista današnjice planirana je u ponedeljak, 15. avgusta u 16 časova u bioskopu, zbog čega Mogorović zahteva od organizatora manifestacije da termin bude promenjen, odnosno da dobije onaj koji zaslužuje.

- Kada smo od organizatora Festivala filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji obavešteni o terminu prikazivanja filma Dušana Kovačevića "Nije loše biti čovek" mislili smo da je u pitanju samo rezulatat njihovog neznanja i nesnalaženja u kompleksnom svetu organizacije filmskih festivala. Nismo hteli da reagujemo ne želeći da im pridajemo veći značaj od onog koji imaju i zaslužuju u bespućima kulturne birokratije. Nismo shvatali tendencioznu razmeru unižavanja autora kojima je Festival posvećen. Po odbijanju nekih naših kolega da prihvate takvo poniženje, kao i izjava odgovornih birokrata sa Festivala u kojima se njihov stav pravda našim nereagovanjem na ponuđeni termin prikazivanja, shvatili smo da je potrebno da javno tražimo da organizatori koriguju termin prikazivanja filma autora Dušana Kovačevića - istakao je Mogorović u saopštenju.

Republika

On je naglasio da Kovačević kao jedini redovni član Srpske akademije nauka i umetnosti iz oblasti filmske umetnosti nije zaslužio ovakav tretman.

- Imajući ovu činjenicu u vidu, kao i neosporni kvalitet filma "Nije loše biti čovek" koji je okupio ekipu najvećih srpskih filmskih glumaca i autora, molimo organizatore da nas u što hitnijem roku obaveste o novom, adekvatnom terminu prikazivanja filma na festivalu, kako bi isti bio prikazan publici koja to zaslužuje - dodao je producent.

S druge strane, direktor festivala Saša Milenković ističe za Srpski telegraf da je ovogodišnja produkcija bila jaka i da nije moglo svakom da se izađe u susret, kada je reč o satnici projekcije filma.

- Prijavljenih je bilo oko 25 ostvarenja, pa smo sada prvi put uveli selekcionu komisiju koja je izabrala 16 filmova u takmičarskom programu. Od toga, nažalost, dva naslova su odustala upravo zbog nezadovoljstva terminom prikazivanja u bioskopu. Sa ovim brojem filmova maksimalno što možemo da izađemo u susret je da njih sedam bude prikazano na letnjoj pozornici, a sedam u bioskopu. I ne vidim ništa loše što će projekcija nekog filma biti u bioskopu, a ne na letnjoj pozornici jer čak i film koji počinje u 22.30 na letnjoj pozornici je gora varijanta nego bioskop - istakao je Milenković.

Republika

Na pitanje kako to da je film "Toma" Dragana Bjelogrlića dobio "prajmtajm", a "Nije loše biti čovek" velikog Dušana Kovačevića ne tako atraktivan termin, direktor festivala odgovara:

- Pri raspodele satnica uzima se u obzir da li je premijera ili ne, kao i to koji je film bolje prošao u bioskopima. Nemam ništa protiv bilo koga ko je dobio termin u bioskopu, ali nije moguce da svi budu na letnjoj pozornici. Ne bi trebalo iko da se ljuti, a pogotovo nisam očekivao od velikih i značajnih ljudi da ne razumeju organizaciju festivala - dodao je Milenković za naš list.

Pretnje tužbama

Producent Miroslav Mogorović je uputio poruku direktoru Kulturnog centra Vrnjačka Banja koji, kako on navodi, u svojim izjavama preti tužbama "pozivajući se na neke paragrafe zakona o kinematografiji".

- Preko relevantnih udruženja filmskih producenata pokrenućemo kod Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije inicijativu za adekvatno tumačenje ovih članova zakona. Sigurni smo da namera Ministarstva nije da omogući besplatno ustupanje filmova festivalima koji za prikazivanje tih filmova naplaćuju ulaznice, istovremeno uzimajući pomoć Ministarstva za organizaciju Festivala. Filmski festival čine filmovi, a ne birokratija - poručuje Mogorović.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.