EVO KAKO RADI PUTARSKA FIRMA "TREJS": Napravili haos u četiri države!

Autor:

Vesti

11.09.2020

03:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Bugarska putarska kompanija "Trejs", koja u Srbiji zarađuje milione evra u poslovima sa javnim preduzećima, napravila je haos maltene u svakoj državi u kojoj je poslovala. Prethodnih dana Srpski telegraf objavio je seriju tekstova o propustima koje su pravili kod nas, zbog čega je, između ostalog, kasnila i izgradnja istočnog kraka Koridora 10. Manje je, međutim, poznato da su slične brljotine imali i u matičnoj Bugarskoj, kao i Češkoj, Severnoj Makedoniji.

RepublikaFoto: Tanjug
Foto: Ilustracija

U Bugarskoj su se kompanije iz grupacije "Trejs" našle na crnoj listi posle tragedije na deonici Svoge (gradio je "Trejs"), gde je poginulo 18 ljudi i isto toliko je teško povređeno. Bugarski mediji objavili su da je glavni krivac za stravični udes bio loš kvalitet puta na pomenutoj deonici i da je zbog tih propusta, iza kojih stoji "Trejs grupa", troje ministara moralo da podnese ostavku - to su ministri saobraćaja, policije i transporta.

SUĐENJE U TOKU

Prema saznanjima do kojih je došao naš list, pred bugarskim sudom je u toku krivični postupak protiv direktora tamošnje agencije za putnu infrastrukturu i "Trejsovih" menadžera i inženjera koji su radili na tom projektu.

RepublikaFoto: youtube.com/RT Caribrod
GAZDA "TREJSA" Nikolaj Mihajlov

- Ipak, oni koji bi, po prirodi stvari, trebalo da budu najodgovorniji, vlasnik "Trejsa" prof. Nikolaj Mihajlov i izvršni direktor Bojan Delčev nisu poneli čak ni moralnu odgovornost i još su na svojim mestima. A njihova odgovornost je neizbežna s obzirom na to da je laboratorija čiji je vlasnik sin prof. Mihajlova izdavala sertifikate za materijale koji su ugrađivani na deonici Svoge - objašnjava sagovornik našeg lista iz Bugarske koji od početka prati slučaj.

Naš izvor kaže i da je većina dugogodišnjih direktora i inženjera zbog svega ovoga napustila "Trejs" i druge kompanije kojima grupacija upravlja:

- Ti stručnjaci, jednostavno, nisu želeli da učestvuju u poslovnoj politici ugradnje loših, neadekvatnih materijala koji su ugrađivani na deonici Svoge.

RepublikaFoto: Tanjug/D. GOLL
Zoran Babić

Babić se brani ćutanjem

Mada Srpski telegraf danima piše o tome kako posluje "Trejs" u Srbiji, prvi čovek "Koridora Srbije" Zoran Babić uporno ćuti. Direktoru javnog preduzeća s kojim je bugarska kompanija preko svoje srpske ispostave u februaru potpisala ugovor vredan 20 miliona evra nije našao za shodno da odgovori na konkretna pitanja našeg lista, koja smo mu slali u dva navrata.

A i da nije tih pitanja, na osnovu svega što smo objavili prethodnih dana Babić bi morao i sam da se oglasi i kaže, jasno i glasno, da li je on taj koji štiti bugarsku putarsku mafiju pošto je potpuno jasno da imaju debela leđa čim u Srbiji uprkos svemu što su uradili i dalje dobijaju unosne poslove.

Na pitanja o ovoj temi koja je Srpski telegraf poslao centrali "Trejsa" u Bugarskoj, odnosno vlasniku Nikolaju Mihajlovu i njegovom prvom saradniku Bojanu Delčevu, odgovore nismo dobili. U drugim odgovorima, koji su nam poslati iz "Trejsa Srbija" nesreća na deonici Svoge se ne pominje ni jednom jedinom rečju. Posebno zabrinjava što je izostao odgovor na pitanje da li je "Trejs" po istom principu, kao u Bugarskoj, gradio i na srpskim putevima.

RepublikaFoto: Tanjug/ T. RADOVANOVIĆ
Foto: Ilustracija

Povlačenje sa berze

Bugarski mediji pišu i o povlačenju "Trejsa" sa tamošnje berze i odbijanju bugarskih finansijskih institucija da to dozvole. Kako se navodi, razlog bi mogao biti to što većinski vlasnik prof. dr Nikolaj Mihajlov želi da prevari male akcionare.

"Trejs" je katastrofalne propuste pravio i u Češkoj, odakle je, prema pouzdanim informacijama, proteran zbog kašnjenja i loše izvedenih radova na projektu aerodroma u Pragu, ali i prevare lokalnih partnera. Sličnih problema, kako saznajemo, imaju i u Severnoj Makedoniji. Na pitanje šta rade u toj zemlji, iz "Trejsa" su nam šturo odgovorili da "imaju registrovan ogranak u Makedoniji, gde učestvuju u tenderskim procedurama".

MORALI DA PRIZNAJU

Što se tiče Češke, iz "Trejsa" su nam nabrojali nekoliko, prema njihovom mišljenju, uspešnih projekata poput vodovoda Benešov-Sedlčani i uz to praktično priznali da su zabrljali na projektu aerodroma.

- Što se tiče projekta na aerodromu Prag-Ruzine, postoji spor sa naručiocem u okviru ugovora. Ne postoje kompenzacione procedure ni ka investitorima niti ka češkoj vladi - stoji u dopisu "Trejsa".

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading