PREDSEDNIK VUČIĆ OTVORIO DEONICU MORAVSKOG KORIDORA! Sutra od 8 časova prima prve putnike - BESPLATNA VOŽNJA DO 14. JANUARA!
Trasa Moravskog koridora dugačka je ukupno 112,4 km i povezuje Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug.
Foto: RINA/TANJUG/ AMIR HAMZAGIĆ/Printscreen pink
Deonica na auto-putu E-761 (Moravski koridor) petlja "Vrnjačka banja" - petlja "Vrba" je otvorena danas, a ceremoniji otvaranja prisustvovao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Otvorena je deonica auto-puta (E-761) Pojate-Preljina od Vrnjačke Banje do petlje Vrba u dužini oko 14 kilometara (13,78 km), što će činiti ukupno 72 km novog auto-puta.
Trasa Moravskog koridora dugačka je ukupno 112,4 km i povezuje Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug.
- U junu nam ostaje 12 kilometara, da se ovo poveže i to će do septembra biti gotovo!, rekao je Vučić koji danas došao na otvaranje deonice Moravskog koridora.
S njim je i ministar Bratislav Gašić, ministarka Aleksandra Sofronijević, te v.d. direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.
- Ovaj auto-put je čudesan, uvek sam se pitao koliko treba "Radniku" iz Surdulice do Lučana i shvatio sam koliko su nam putevi bili loši, a ovo dok si rekao keks! Od Surdulice do Lučana biće za manje od dva sata...
- Ovde kad dođem ne mogu da sakrijem osmeh i pored svega što nam se dešava sa NIS-om i sankcijama, inače bih bio nadrndan, a ovde kad dođem - osmeh.
Vučić je podsetio i da je poslednjih godina izgrađeno više puta nego sve ukupno od 1945. na ovamo, a kad ga pitaju kad će ovaj deo, pa ovaj, kaže: Pa ne može baš sve.
Govorio je i o planovima za put ka Jarinju i Kosovskoj Mitrovici, ka našoj braći na KiM.
Upitan za izbore 28. decembra na KiM, Vučić kaže da poziva naše sunarodnike i upućuje molbu da se glasa za naše predstavnike na KiM - Srpsku listu.
- Ponosan sam na Srbiju, kako se Srbija gradi i kad se sve ovo uradi nema više dela Srbije koji nije blizu, dodao je predsednik.
O tužiocima
- Iznenađen sam da je veliki deo tužilaca na strani države i profesije, rekao je Vučić kog su novinari pitali i za blokadere i za Zagorku Dolovac.
Reagovao je i na reči Borka Stefanovića koji je rekao kako je sadašnja vlast uništila našu diplomatiju, a Vučić je podsetio na razorne rezultate vlasti bivšeg režima - bez puteva, fabrika, s velikom nezaposlenošću...
- Njihovi rezultati su turobni, skaredni....
O NIS
- Nisam video rešenje za NIS, a to što je produžen rok za njihove pregovore... Nisam srećan, baš se mučim, neću da mučim ljude kakve sve probleme imamo, 76 dana smo izdržali i izdržaćemo..
- Šta ćemo da radimo do 24. marta, četiri puta da se ubijemo..., komentarisao je rok za produženje pregovora i rekao da mi ne možemo dnevno da uvezemo 6.000 tona dizela kolike su naše potrebe
- To što ne vidite moje suze i kuknjavu na dnevnom nivou to ne znači da nije teško, ali sat nam curi, a njima ne curi. Ja neću da se vraćam na kantice, naglasio je Vučić i dodao da imamo goriva ali da nam sat curi,.
- Imamo dobrih nagoveštaja, ali još nemamo čemu da se radujemo!
OBRAĆANJE PREDSEDNIKA VUČIĆA
- Ovo je dokaz da Srbija može sve kad smo ujedinjeni! Ostaje nam 28 km i završen je Moravski koridor, a do pre neku godinu nismo imali auto-put ni do Obrenovca, Uba... Rezultati su ono što nas razlikuje - što razlikuje one koji vredno rade! Ovaj put čudesno izgleda i želim da se zahvalim Amerikancima, Turcima, Britancima, svima koji su učestvovali, srećan sam, ponosan, rekao je Vučić.
Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, što je za skoro dva metra šire od ostalih auto-puteva u Srbiji, što će obezbediti dodatni komfor i povećati bezbednost odvijanja saobraćaja, kažu u Koridorima Srbije. Moravski koridor je i prvi digitalni koridor u Srbiji, koji omogućava brzu i pouzdanu razmenu informacija, u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja.
Puštanjem u saobraćaj deonice Vrnjačka Banja - Vrba, Moravski koridor je došao do ulaska u Kraljevo. Vreme putovanja od Beograda do Vrbe, preko Pojata, sada će biti dva sata i 10 minuta, a nakon otvaranja ostatka Moravskog koridora, preko Čačka će se do Vrbe stizati za sat i 30 minuta.
U aprilu 2023. godine puštena je u saobraćaj deonica od Pojata do Makrešana, u decembru 2023. deonica od Makrešana do Kruševca (Koševi), a u decembru 2024. godine deonica od Kruševca (Koševi) do Vrnjačke Banje. Prema podacima Koridora Srbije, na deonici Vrnjačka Banja - Vrba (petlja Vrnjačka Banja - petlja Vrba), dužine 14 km izgrađena je denivelisana raskrsnica Vrba, koja omogućava vezu Moravskog koridora sa postojećim državnim putevima IB reda 23 (Kruševac-Kraljevo) i IB reda 24 (Kraljevo- Kragujevac).
Izgrađena je i pristupna saobraćajnica koja saobraćajno povezuje i ova dva magistralna puta koji ranije nisu bili povezani, a u okviru nje izgrađen je i novi most preko Zapadne Morave dužine 361 metar. Izgrađeno je 19 mostova, osam pločastih propusta i dva nadvožnjaka.
Takođe, na ovom delu auto-puta izgrađena je obaloutvrda (Objekat 11) ukupne dužine 716,7 m, kao i 7,05 km lokalnih puteva.
U okviru projekta izgradnje Moravskog koridora izvode se i radovi na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava u dužini oko 60 km, čime se auto-put štiti od velikih voda Zapadne Morave, ali se povećava i stepen zaštite od poplava okolnog područja, što ima značajan pozitivan efekat na stanovništvo i privredu ovog područja.
Koridori Srbije su u oktobru 2025. u rad pustili i denivelisanu raskrsnicu Koševi, koja se nalazi na prethodno otvorenoj deonici Kruševac (Koševi) - Vrnjačka Banja.
Ova denivelisana raskrsnica predstavlja vezu Moravskog koridora sa naseljima na desnoj obali Zapadne Morave, ali i vezu sa opštinama Aleksandrovac i Brus, a u nastavku i sa putem prema ski-centru Kopaonik, što je znatno skratilo vreme putovanja od početka ove ski-sezone. Uporedo sa izgradnjom ove deonice, izvode se radovi na ostatku projekta, odnosno od Vrbe do Preljine, u dužini od oko 40 km.
Novi auto-put značajno doprinosi razvoju lokalnih opština i sredina kroz koje prolazi i predstavlja ogromnu šansu za domaću privredu i industriju.
Dobrobit izgradnje direktno će osetiti stanovnici Ćićevca, Varvarina, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva i Čačka, kažu u Koridorima Srbije.
Izvođač radova je američko - turski konzorcijum "Bechtel-Enka".
BONUS VIDEO
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)