FIKRET ABDIĆ OTKRIO KAKO SU NASTALI BOŠNJACI: "Zbog toga ću se uvek izjašnjavati kao Musliman!"
On sebe i dalje smatra Muslimanom u narodnosnom smislu, kako je to bilo određeno u bivšoj Jugoslaviji – gde je termin „Musliman“ označavao posebnu narodnost, a ne samo versku pripadnost.
Foto: Mark Reinstein / Zuma Press / Profimedia, HRVOJE POLAN / AFP / Profimedia
Fikret Abdić - poznat kao Babo - govorio je ranije otvoreno o političkim dešavanjima u Bosni i Hercegovini devedesetih godina, kao i o razlozima zbog kojih se ne izjašnjava kao Bošnjak.
Abdić je u razgovoru istakao da je bio legalno izabran, ali da su ga iz političke igre uklonili oni koji su kontrolisali Stranku demokratske akcije (SDA) s Alijom Izetbegovićem na čelu.
- Bio sam legalno izabran, a Alija je pokrao izbore - rekao je Abdić. Dodao je da, da je on preuzeo vođstvo, do rata ne bi ni došlo, jer bi njegov pristup bio pragmatičan i usmeren na očuvanje mira i celovitosti Bosne.
Govoreći o svom nacionalnom identitetu, Abdić je objasnio da se ne izjašnjava kao Bošnjak, jer smatra da je taj identitet politički konstruisan tokom raspada Jugoslavije kako bi se stvorila osnova za otcepljenje Bosne i Hercegovine.
- Bošnjaci su ranije bili Muslimani. Onda su, da bi stvorili državu, izmislili novo ime i novi jezik - rekao je tada.
On sebe i dalje smatra Muslimanom u narodnosnom smislu, kako je to bilo određeno u bivšoj Jugoslaviji - gde je termin "Musliman" označavao posebnu narodnost, a ne samo versku pripadnost. Time se distancira od savremenog bošnjačkog identiteta koji, kako kaže, nije deo njegovog ličnog i istorijskog nasleđa.
U emisiji je Abdić takođe podsetio da je na prvim višestranačkim izborima u Bosni i Hercegovini 1990. osvojio najviše glasova, ali da mu je vođstvo SDA oduzelo poziciju predsedavajućeg Predsedništva BiH, iako je narodna volja bila drugačija. Taj čin vidi kao ključni trenutak koji je odredio dalji tok sukoba u BiH.
Abdić je poručio da se nikada nije zalagao za rat niti za secesiju, već za dijalog sa Srbima i Hrvatima i očuvanje privredne stabilnosti. Njegov pogled na tadašnje događaje ostaje kritičan prema tadašnjem rukovodstvu u Sarajevu, a sebe vidi kao državnika koji je pokušao da očuva mir kroz pregovore i praktična rešenja - dok su drugi išli putem sukoba i podela.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)