KAKO NAM SVE UVALJUJU KOZMETIČKE PROIZVODE: Dobro pazite da ne nasednete na marketinške trikove i varke

Autor:

Vesti

31.10.2023

20:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Prodavci kozmetičkih proizvoda osmislili su razne trikove kojima bi želeli da vas nateraju da kupite njihovu robu.

KAKO NAM SVE UVALJUJU KOZMETIČKE PROIZVODE: Dobro pazite da ne nasednete na marketinške trikove i varke

Foto: Profimedia

Potrošači vole proizvode s obećavajućim naučnim tvrdnjama, a toga su svesni i proizvođači i marketing-stručnjaci, zbog čega su trgovine preplavljene proizvodima koji obećavaju svakojake neutvrđene idiotarije: sokovi koji su dobri za zdravlje, probavu, kreme za lice s probioticima, tretmani za detoksikaciju ili pak dodaci ishrani koji obećavaju idealan balans hormona.

Prema istraživanju američkih naučnika, sve je uobičajenije da se za prodaju proizvoda koriste efektne reči, koje zvuče naučno, ali zapravo ne predstavljaju ništa, a pošto potrošači obično ne mogu i ne znaju istinite tvrdnje razlikovati od lažnih, stvar očigledno toliko dobro pali da su naučnici sada za to skovali i poseban pojam.

Na engleskom je to sajenseksploatejšn (nije lako prevesti na srpski, pa se i nećemo truditi). U suštini je to postupak u kojem poznati brendovi iz naučnog sveta pozajmljuju pojmove da bi svojim proizvodima pridali svojstva koja oni uopšte nemaju, a to se u međuvremenu s trgovine proširilo i na druge oblasti, pa se sada tzv. naučnim baljezganjem redovno služe i na društvenim mrežama, a posebno je ono privlačno takozvanim influenserima.

Već neke ranije studije, piše Njujork tajms, dokazale su da su ljudi koji veruju nauci obično skloniji širenju lažne tvrdnje, bazirane na naučnim pojmovima od onih koje te pojmove ne sadrže, a zbog raširenosti te pojave američka federalna trgovinska komisija je revidirala smernice, pa tako kompanije sada svoje naučne tvrdnje moraju dokazivati kroz klinička ispitivanja. Ipak, malo je verovatno da će se to u praksi i kontrolisati jer je i proizvoda i brendova previše.

Evo i nekih sastojaka koji se najčešće pominju na pakovanjima proizvoda, a koji uglavnom nemaju naučno dokazano delovanje.

KOLAGEN

Za kolagen su neke manje studije zaista dokazale da njegovo uzimanje utiče na smanjenje znakova starenja, ali reč je uglavnom o studijama iza kojih stoje kompanije koje i prodaju proizvode s kolagenom.

MAGNEZIJUM

Iako se zna da nedostatak magnezijuma u organizmu utiče na probleme sa spavanjem, dokazi da njegovo uzimanje poboljšava san su vrlo tanki, a većina ljudi ionako uzima dovoljne količine magnezijuma kroz hranu, pa ga nije potrebno još i dodatno unositi.

VITAMIN B6

Bitan je za imuni sistem, ali studije su pokazale da ga prosečan čovek uzima dovoljno kroz hranu i da načelno nema potrebe za dodacima koji ga sadrže.

MELATONIN

Ovo je hormon koji proizvodi naš mozak i koji nam pomaže da zaspimo, a uzimanje melatonina kao dodatka vara naš organizam da misli da je noć i tako nam navodno pomaže da utonemo u san. Ali stručnjaci upozoravaju da on dugoročno ne rešava naše probleme sa snom.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading