"GLOVO" RADI KAO U VREME ROBOVLASNIKA! PRIČA IZ PRVE RUKE: Kompanija koja se bavi dostavom gazi sva moguća prava svojih radnika!

Autor:

Vesti

12.07.2023

12:53

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Konstantno menjaju uslove i pravila, a te promene su, gotovo bez izuzetka, nagore.

"GLOVO" RADI KAO U VREME ROBOVLASNIKA! PRIČA IZ PRVE RUKE: Kompanija koja se bavi dostavom gazi sva moguća prava svojih radnika!

Foto: Shutterstock

Glovo

Kurirske službe debelo su zaradile u poslednje tri godine. To se posebno odnosi na one za dostavu hrane.

Kako pokazuju podaci, vrednost tržišta dostave namirnica na globalnom nivou porasla je na 354 milijardi dolara u 2022, a bila je ispod 300. Kada se na sve to doda koliko je hrana poskupela, jasno je koliko je ova industrija profitirala.

Međutim, pojedine kompanije poput "Glova", umesto da dobit makar u nekom procentu podele sa zaposlenima, zahvaljujući kojima su i zaradili, zapravo ih primoravaju da rade za sve manje pare.

Sve lepo rekao

O tome je za jedan portal pričao dostavljač "Glova" koji radi preko ove aplikacije, a naveo je da se kriterijumi za obračun zarada konstantno menjaju i to, naravno, uvek tako da su na gubitku dostavljači.

- Otkad sam u februaru 2022. počeo da radim kao dostavljač u "Glovu" parametri zarade se konstantno menjaju, i to uvek, po pravilu, na štetu dostavljača. Stalno se podešavaju i prilagođavaju s jedinim ciljem: da dostavljač ima najmanju moguću zaradu. Takvi principi korigovanja parametara zarade, kao i praktično neograničen broj sati koje dostavljač može da radi u toku dana, doveli su do toga da imaju sve manju zaradu po isporučenoj dostavi, da moraju da rade sve više, često i po 70-80 i više sati nedeljno za zaradu koja je, kada se plate svi troškovi vezani za vozilo koje dostavljač koristi i kada se plate svi doprinosi, znatno manja od prosečne zarade - kaže ovaj dostavljač.

Kako ističe, kada se uporede kriterijumi od pre godinu dana i danas, jasno je uočljivo koliko se sve promenilo, a da je jedini dobitnik "Glovo".

- U "Glovu" dostavljač zarađuje na dva načina. Prvi je zarada po dostavi, kada se saberu start, a on je uvek 60 dinara, kilometri i vreme čekanja, i to se množi s bonusom za sat, koji se stalno menja. Taj bonus određuju dva-tri dana unapred ljudi iz "Glova" na osnovu nekih svojih procena. To je ključan parametar naše zarade, ali kada uporedimo sat u toku dana od pre godinu dana sa satom danas, vidimo da je bonus manji nego pre godinu dana - navodi ovaj dostavljač i dalje objašnjava:

- Zarada na broj isporučenih dostava se zove izazov. Tako, na primer, ako u toku nedelje dostavljač na biciklu isporuči 100 dostava, zaradi dodatnih 5.000 dinara, ako isporuči 150 dostava, zaradi još 7.500. I onda jedne sedmice stigne obaveštenje da su izazovi za sledeću nedelju promenjeni, a struktura tih novih izazova izgleda otprilike ovako: 80 dostava je dodatnih 3.000 dinara, 140 dostava 6.000, 180 dostava 8.000 dinara.

Dokle više

Poslednja promena, koja se tiče parametara zarade, desila se 16. juna, kada je "Glovo" uveo novine u načinu obračuna. Do tada su se pređeni kilometri računali samo od mesta preuzimanja hrane (robe) do mesta dostave i broj kilometara se množio sa 35 dinara. Od 16. juna računaju se i kilometri do mesta preuzimanja, ali se sada kilometri množe sa 25 dinara. A s obzirom na to da su dostavljači mahom relativno blizu mesta dostave, jasno je da su i te kako na gubitku.

Iz firme "Glovo" nisu odgovorili na naša pitanja ovim povodom. 

Samo grabe, na ljude ne misle

Da "Glovo" ne želi da se odrekne ni dela svoje zarade, govori i to što, uprkos poskupljenju hrane, nisu snizili cenu usluga.

- Tako da danas imamo situaciju da, recimo, pica koja je pre godinu dana koštala 1.000 dinara i od čije bi dostave "Glovo" uzimao 300 dinara danas košta 1.200 dinara, od čega bi "Glovu" ostalo 360 dinara. Istovremeno, ljudima koji tu picu isporučuju "Glovo" plaća mnogo manje nego do pre samo godinu dana - objašnjava njihov dostavljač.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading