"ĐAK" PONAVLJAČ! Poznati lanac sportske opreme baš na rđavom glasu: PATIKE NE TRAJU NI TRI MESECA - SVE OBELODANIO POZNATI METEOROLOG!

Autor:

Vesti

07.12.2022

15:03

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

"Ne kupujte ništa u 'Đaku', ni tri meseca ne izdrže patike".

"ĐAK" PONAVLJAČ! Poznati lanac sportske opreme baš na rđavom glasu: PATIKE NE TRAJU NI TRI MESECA - SVE OBELODANIO POZNATI METEOROLOG!

Foto: ST/Nikola Mutić/printscreen

Ovo je Fejsbuk objava poznatog meteorologa Đorđa Đurića, koji je obuću kupio krajem juna, a raspala mu se već početkom novembra. Kako drugačije, ako pitate ljude iz "Đaka", poznate trgovine sportskom opremom, nego njegovom krivicom!

LEPO SE VIDI

Đurić je, kako se jasno vidi iz fotografija priloženih uz njegovu objavu, patike kupio 30. juna, a reklamaciju je podneo 7. novembra. Na desnoj patici odlepio se gornji deo od đona u prednjem delu.

Foto: ST/N. Mutić

 

Na levoj patici dešava se ista stvar. Patike nisu nošene po vlažnom vremenu, korišćene su isključivo po suvom, u gradskim uslovima. Ukoliko mislite da je to dosta da zahtev za reklamaciju bude prihvaćen, grdno se varate.

Pogađate, zahtev za zamenu mu je odbijen.

Uzrok reklamacije, kako stoji u odgovoru, nije vezan za kvalitet reklamiranog artikla.

- Kontrolom obuće ustanovljeno je pojačano dejstvo vlage, usled čega je došlo do slabljenja materijala i odlepljivanja obe patike - navedeno je u odgovoru "Đaka".

Na to je Đurić ovako reagovao:

- Iza nas nikada sušniji period, patike su za suvo. Jedino ako oštećenje nije po kaldrmi Kosančićevog venca.

Foto: facebook.com/Djordje Djuric

 

I, po svemu sudeći, pogodio je pravo u metu...

Na njegov post nadovezali su se i drugi korisnici ove društvene mreže, iznoseći loša iskustva koja su imali sa "Đakom". Između ostalog: "Isti slučaj, mi tek nosimo na reklamaciju", "Uh, nama se odlepilo posle dva dana i ništa", "Isti slučaj imamo"... 

I Republici se javilo troje čitalaca koji su imali problem s pomenutim trgovinskim lancem. U svim slučajevima radilo se o patikama.

Dva para dečjih i jedne ženske odlepile su se posle dva meseca nošenja, a žalba je odbijena s potpuno identičnim objašnjenjem kao što je bilo kod poznatog meteorologa. "Đak" (kao da) ima generički odgovor na sve upućene reklamacije.

SAMO FORMALNO

Dejan Gavrilović iz organizacije potrošača Efektiva ističe da postoji očigledna sprega trgovaca i laboratorija koje testiraju reklamirane proizvode.

- Mi već duže vreme mislimo da kupuju blanko izveštaje, sačekaju nekoliko dana, kao poslali su obuću na analizu, i onda samo upišu podatke potrošača i reklamacija se odbija. Oni su time formalno ispunili obavezu iz Zakona o zaštiti potrošača, a to je da daju odgovor, ali ne ulaze u suštinu i problem i ne rešavaju ga, uzdajući se u to da će kupac odustati - kaže Gavrilović.

Foto: printscreen

 

Na pitanja ne odgovaraju, reaguju samo na pretnje

Đurić je i drugi put uložio reklamaciju, ali je odgovor opet bio isti. Tek kada je treći put pozvao, predstavio se i zapretio da će dokazati da je period od 30. juna, kada su kupljene patike, do novembra bio apsolutno sušan, bez kiše, pristali su da mu vrate novac.

Inače, na pitanja Srpskog telegrafa ovim povodom iz "Đaka" nikada nisu odgovorili.

Samo gumena čizma glavu čuva 

U Srbiji teško da ćete uopšte više i naći obuću koja nije isključivo za suvo vreme (po onom što piše u deklaraciji), čime se trgovci ograđuju od odgovornosti u ovakvim slučajevima i po automatizmu odbijaju reklamaciju.

A ako se i udostoje da obrazlože, odgovor je uglavnom da obuća nije adekvatno nošena i održavana. Čak se i cipele i čizme prodaju kao takve, pa nam, po toj logici, ostaje da po kiši i snegu nosimo samo gumene čizme.

Naime, iako je proizvođač na cipelama ili čizmama utisnuo oznaku da su vodootporne (waterproof), na deklaracijama ispisanim na kutiji piše da su namenjene za suvo vreme i da se održavaju vlažnom krpom, a isto piše i na sandalama.

Baš fer i pošteno...

Na ovo nismo dobili odgovore

1. Da li je tačno da dobijate masovne reklamacije na prodatu obuću?
2. Kako su nam se požalili kupci, posle mesec, dva ili tri im se odlepe patike koje su za suvo vreme. Ipak, odbijete im reklamaciju sa objašnjenjem da je krivac vlaga, a ne kvalitet obuće. Da li vam je to izgovor za sve.
3. Da li se na ovaj način ograđujete od odgovornosti za loš kvalitet obuće?
4. Koliko ste reklamacija prihvatili ove godine, a koliko odbili?

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na Telegramu i Vajberu. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.

Komentari (2)

Loading
Papuča

07.12.2022 15:31

Šta da radim ja sa dva para papuče jedne su najk,druge su adidas oba para su mi se smanjila za dva broja.Kazu trebalo je da ih sklanjam sa sunca.A kad da ih nosim zimi po snegu😉

Crni

07.12.2022 20:41

Sustina kada pisete reklamaciju mora da pise je sta god imate od proizvoda npr patike ...korisceno u skladu sa uputstvom za koriscenje i deklaracijom proizvoda... Ako pise max br koraka u deklaraciji onda upises da je izvrseno ne vise od.... Nekog broja a ako ne onda da obavezno navesti da iste max vrednosti nema jer ce se pozvati. Obavezno napisati da je zakonom propisana garancija dve godine na sve proizvode u RS. Imao sam slucaj sa rodom i indukcionom plocom crkla je oko dva meseca pre isteka garancije pred novu godinu. 40 dana u servisu kao popravili i nije radila na kraju i odobrili zamenu otprilike nedelju pred istek garancije. Daju mi drugu i nece da napisu garanciju na nov proizvod od dve godine vec nedelju dana. Crkne i druga za oko dva meseca i trazim novac nazad. Pokusali su da izbegnu ali su napravili veliku gresku ocekivali su da sam pobacao dokumenta koja sam predocio uz pitanje ... Hocete li da vratite novac bez ili uz pomoc trzisne inspekcije... Naravno shvatili su i vratili novac. Za sve god bilo da odgovore trazite u pisanoj formi i ne odustajte. Racun i kutiju ne morate da imate oni su u obavezi da isti pronadju.