CENE DIGNU U NEBESA PRED "CRNI PETAK", A ONDA SE HVALE VELIKIM SNIŽENJIMA! Uvek gledajte trenutnu cenu, a ne koliki je popust - Jiskov dušek dva puta skuplji nego u septembru

Autor:

Vesti

23.11.2022

20:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Podignu cene 100 odsto, pa snize 50 odsto, obmanjujuća praksa danskog prodajnog lanca u Srbiji, koji sada prodaje dušek za 149.999 hiljada, koji je u septembru koštao jedva 80.000 hiljada.

CENE DIGNU U NEBESA PRED "CRNI PETAK", A ONDA SE HVALE VELIKIM SNIŽENJIMA! Uvek gledajte trenutnu cenu, a ne koliki je popust - Jiskov dušek dva puta skuplji nego u septembru

Foto: Shutterstock, Pixabay

Da nismo svi ovce za šišanje teško će biti da dokažemo u petak kada nas sa svih ekrana, medija i banera na ulici budu gledali natpisi poput - VELIKO SNIŽENJE, CRNI PETAK, AKCIJA, NEVEROVATNI POPUSTI...

Prosečan potrošač, koji je navikao da pazari u skladu sa svojim potrebama, bude potpuno hiponotisan oglašavanjem različitih trgovinskih lanaca i prodavnica koje poput propagande "guraju" ideju o neverovatnim popustima koji su rezervisani za taj jedan dan, tzv. "Crni petak".

Foto: Press centar UNS/Youtube printscreen

Promene cena u poslednja tri meseca

Ono što je u Americi zastupljeno u toj meri da se ljudi potpuno otimaju, gaze jedni preko drugih, svađaju kako bi uzeli poslednji proizvod sa police potpuno se razlikuje od slike u Srbiji, u svakom smislu. Jer, da bi nešto kod nas bilo sniženo ekstremno, njegova cena se pre toga mora vinuti u nebesa, kako bi se formirala obmanjujuća ideja o neverovatnom sniženju, koje ne smemo da propustimo.

Pregled kretanja cena tokom protekla tri meseca u Jisku, na primeru YISK dušeka 160x200 GOLD S110 DREAMZONE pokazuje da je tokom septembra meseca njegova cena bila oko 75.000, dok je sada na njihovom zvaničnom sajtu, uoči akcije "Crni petak", njegova cena skočila na neverovatnih 149.999 dinara!

Foto: Press centar UNS/Youtube printscreen

Sadašnja cena dušeka u Jisku

To je toliko zgrozilo potrošače, da se čak i kao tema na Reditu pojavili diskusija, u kojoj je jedan od korisnika podelio kretanje cene ovog dušeka tokom protekla tri meseca u pomenutoj radnji, a reč je o podacima sajta Idealno.rs.

Ovaj sajt bavi se cenama istih proizvoda u različitim radnjama i trendom opadanja i rasta cena različitih artikala.

Tako je i ovaj put, grafikon koji je izradio portal Idealno.rs pokazao veliki raskorak u ceni dušeka u periodu od septembra i u "ril tajmu", gde se vidi da je ona skoro dva puta veća.

NE SMEMO DA VERUJEMO OGLASIMA

Zoran Nikolić potpredsednik NOPS (Nacionalna organizacija potrošača Srbije) za Republiku objašnjava ovu situaciju:

- Upravo ovaj primer najbolje pokazuje koliko je primena određenih prodajnih podsticaja, tj. akcija u našoj zemlji poremećena. Pitanje je koliko je ovakvih primera, koji će pred određene, unapred planirane akcije ili sniženja doživeti neviđeno povećanje cene, da bi se onda kroz navodno veliki popust poslala poruka potrošačima kako je to dobra prilika i kako bi trebalo da je iskoriste i kupe dati proizvod.

Nikolić navodi da bi potrošačli trebalo da se zamisle nad ovim primerom i da ne veruju slepo oglasima.

- Šta nam to govori, upravo to da ne smemo slepo da verujemo tim oglasima, već jedino onome što vidimo u trenutku prodaje, a to je, bez obzira na iznos sniženja, koliko to sad košta i to poređenje cena je jako korisno, ako je moguće ostvariti uvid. To je sjajno, jer nema boljeg načina da vidimo da li nešto vredi ili ne. Treba biti jako pažljiv, nemojte biti privučeni velikim popustima, jedino tako šaljemo poruku da mogu da napišu šta hoće, ako to sad košta sa popustom i više nego što je koštalo pre bez popusta - objašnjava potpredsednik NOPS.

Foto: Press centar UNS/Youtube printscreen

Zoran Nikolić

Nikolić je podsetio i na to da su naši trgovci po uzoru na trgovce drugih zemalja uveli ovu akciju, ali da nisu najvažniju komponentu prisvojili tom prilikom.

- Kad su naši trgovci, uveli "crni petak" u kalendar promo aktivnosti, u velikoj većini slučajeva uveli su samo jednu komponentu, a to je masovno oglašavanje i podsticaji da kupe baš tad kad je "jeftinije", dok su drugu komponentu, a to je stvarna cena totalno bacili u zapećak.Kad uporedimo crni petak u Americi, vidimo da je drugačije, tamo se sve odmah razgrabi, ljudi se bukvalno tuku oko televizora koji su i po četiri puta jeftiniji, ali kod nas nije ta vrsta sniženja, već je samo jedna prilika da se na taj dan serviraju veliki popusti - zaključuje Nikolić za Republiku.

UGLEDATI SE NA NEMCE

Tema Jiskovog dušeka na Reditu "pokupila" je veliki broj komentara, među kojima je većina njih osuđujući nastrojena prema ovog danskom prodajnom lancu.

- Podigni cene 200%, pa stavi popust 50% klasika...

- Prošle god. kupim PS5 za 76.000 i dve igre krajem avgusta. Dođe crni petak ista ponda sa popustom za crni petak od 10.000 bila 99.000 dinara. Šta reći

- Negde sam na netu video, mislim da je Nemačka u pitanju, imaju propis gde pored akcijske cene mora stajati najmanja cena u prethodnih mesec dana, relativno jednostavno resenje za ove podmetačine

- Naravno da je crni petak uvek prevara i obmanjivanje kupaca. Nikad ne treba kupovati tada.

- Iskreno uvijek je prevara. Ja sam iz Bosne. Svaki crni petak dignu cene i onda lupe popust i na kraju bude stara cena

JEFTINIJI U BUGARSKOJ

To su bili samo neki od komentara ostavljenih na Reditu, a jedan među njima pokazao je, da se čak više isplati da odemo do Bugarske i kupimo isti dušek:

- Drugar mi juče pokazuje račun, naručio iz Jiska iz Bugarske sto, jeftinije mu izašlo sve komplet sa pošiljkom i carinom nego da je isti kupio ovde.

JISK NEGIRA OBMANU

Na pitanja Republike upućena Jisku povodom ovog slučaja dobili smo sledeći odgovor, koji prenosimo u celosti:

- Naši kupci su nam veoma važni, i zato činimo sve što je u našoj moći da u ovako izazovnoj ekonomskoj situaciji zadržimo niske cene, čak i kada se to negativno odražava na naše poslovanje. Nažalost, postoje i pojedinačni slučajevi kod kojih jednostavno ne možemo da zadržimo prodajnu cenu usled velikih povećanja nabavnih cena naših dobavljača. Sve u svemu, ukoliko se radi o izolovanim slučajevima povećanja cena, one ni na koji način nisu povezane sa atraktivnošću naše Black Friday ponude i znatno su niže nego što to inflacija nalaže. Konkretno, redovne cene asortimana dušeka se nisu menjale od jula 2022. godine.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading