PREVARANTI VREBAJU PENZIONERE NA SVAKOM KORAKU! Sve počne jednim telefonskim pozivom, a posle OSTANU SAMO DUGOVI
Najstariji na meti prevaranata.
Foto: shutterstock.com/richardjohnson
Penzioneri u Republici Srpskoj poslednjih meseci sve češće se suočavaju sa različitim oblicima prevara i manipulacija, upozoravaju iz prijedorskog Udruženja za zaštitu potrošača DON.
Kako navode, jedan od najnovijih i posebno zabrinjavajućih primera jeste praksa da pojedini trgovci, zajedno sa kreditnim službenicima, obilaze penzionere i nude im nepovoljne i skupe ugovore, kao i kredite. Na taj način mnogi stariji građani bivaju uvučeni u zamku prevara i dugoročnog zaduživanja, koje često prerasta u dužničko ropstvo.
Prevaranti najčešće kontaktiraju penzionere telefonom ili lično, nudeći im medicinska pomagala, odeću, posteljinu ili različite vaučere, uz poziv da prisustvuju besplatnoj večeri ili prezentaciji. Upravo na takvim okupljanjima dolazi do pritiska i potpisivanja ugovora koje penzioneri često ne razumeju u potpunosti.
U Udruženju DON ističu da se ovakva praksa godinama unazad širi, a posebno zabrinjava činjenica da se prevaranti lažno predstavljaju kao predstavnici Fonda PIO, zdravstvenih ustanova i drugih institucija, kako bi zadobili poverenje starijih građana, prenosi Capital.
- U poslednje vreme čak su počeli da se predstavljaju da su ispred Zotovića, Mlječanice i drugih a sve sa ciljem da bi ubedili penzionere da dođu do njihovih kuća da im prezentuju te neke proizvode i gde odmah na početku imamo tu obmanjujuću priču da neko vodi brigu o penzionerima - ističe Murisa Marić iz ovog udruženja.
Kako dodaje, prevaranti koriste različite metode kako bi stekli poverenje penzionera, a novi slučajevi dodatno otežavaju položaj potrošača.
- Zadnji slučaj koji je zabilježen u Bijeljini je interesantan a reč je o tome da pored toga što su došli trgovci došao je i kreditni službenik i potrošač je samim tim doveden u još veću obmanu zato što je iznos kredita onoliki koliko košta taj neki proizvod. U tom slučaju je teško da potrošač ostvari svoje potrošačko pravo - kaže Marićeva.
Ona naglašava da penzioneri, ali i ostali građani, imaju pravo na jasne, tačne i proverene informacije, te poziva nadležne institucije da hitno reaguju, pojačaju kontrole i obezbede jednostavnije mehanizme zaštite od agresivnih i neetičnih prodajnih praksi.
Sociolog Vladimir Vasić ocenjuje da u društvu već duže vreme ne postoji efikasan mehanizam kontrole, kao i da se zakoni često ne sprovode, zbog čega ne iznenađuje to što se pojedinci bogate na račun najranjivijih kategorija stanovništva.
- To pokazuje koliko smo društvo koje samo na rečima govori kako su nam ta ljudska osećanja važna. Kada je u društvu toliki stepen kriminala i korupcije onda ne čudi zašto pojedinci rade i koriste svaku priliku da se okoriste - poručuje Vasić.
Iz Udruženja za zaštitu potrošača apeluju na građane da budu posebno oprezni prilikom svake kupovine, naročito kada je reč o prodaji van prodavnica i kućnim prezentacijama. Kako navode, čest problem je to što su neetični trgovci nakon prodaje nedostupni, ne ostavljaju kontakt telefone, a iza svega najčešće ostaje samo gorak osećaj prevare i posramljenosti zbog izgubljenog novca.
Izvor: Capital/b92.net/Republika/N.A.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)