CENE POLOVNJAKA OTIŠLE U NEBESA! Evo koliko sada treba izdvojiti novca za automobil, čak i ako je star nekoliko godina!

Autor: Republika

Razonoda

02.01.2022

10:40

Evo zbog čega je došlo do naglog skoka cena polovnih automobila, stručnjaci se slažu u jednom - neće biti bolje ni do kraja 2022. godine.

CENE POLOVNJAKA OTIŠLE U NEBESA! Evo koliko sada treba izdvojiti novca za automobil, čak i ako je star nekoliko godina!

youtube.com/ RTS Sajt - Zvanični kanal

Cene nikad veće za polovna vozila/Ilustracija

Na nove automobile se širom sveta čeka dugo i cene su visoke, pa se mnogi odlučuju za polovna vozila, ali i njih nema dovoljno, a cene su skočile više nego ikad, pri čemu se ne očekuje da će situacija biti bolja ni do kraja 2022. godine. 

Svejedno da li na placevima u nekim zabačenim ulicama ili na internetu, u Nemačkoj obično postoji veliki izbor polovnih automobila. Od ukupnog broja prodatih automobila u Nemačkoj najviše čine polovni. Samo, u ponudi ih je premalo, prenosi Blic. 

- Trenutno imamo manje polovnih automobila nego kupaca. Polovni automobili su postali retka roba - kaže zamenik predsednika Centralnog saveza nemačke automobilske trgovine (ZDK) Tomas Pekrun, piše Dojče vele.

Prema njegovim rečima, za raspoložive polovne automobile mušterije moraju da plate više, kao i da su cene porasle od pet do deset odsto.

- Čak postoje noviji polovni automobili koji koštaju više od istih novih automobila, jer se na isporuku novih trenutno mnogo duže čeka - naglasio je on. 

Martin Vajs radi za DAT, organizaciju koja je osnovana 1931. da bi neutralno i objektivno procenjivala stvarnu vrednost automobila. On se čudi kada posmatra aktuelne trendove u branši.

- Tržište je poludelo. Polovni automobili skuplji su nego ikad dosad, čak i 15 odsto, a u nekim slučajevima cena može biti još veća. Pre svega automobili sa motorima na dizel su mnogo skuplji nego u prvim godinama posle skandala sa falsifikovanim emisionim vrednostima - naveo je on. 

Eksploziju cena su izazvali pandemija i stalni nedostatak čipova za automobilsku elektroniku. U 2020. godini je zbog pandemije registrovano manje novih automobila, deo njih sada nedostaje kao polovni automobili.

Pored toga, preduzeća i firme koje se bave iznajmljivanjem automobila trenutno investiraju manje u vozila koja će posle kraćeg vremena biti ponudjena na prodaju. Opao je broj prijavljivanja novih automobila koje trgovci posle samo jednog dana deklarišu kao polovne. Pekrun konstatuje da je naprosto izašlo premalo automobila na tržište. Pošto dileri zbog nestašice čipova i po godinu dana čekaju novi automobil, sve više posežu za polovnim automobilima. Tako se dodatno smanjuje ponuda.

- Teško da bi situacija mogla da se popravi 2022. Povećane cene polovnih automobila imaćemo i 2022. gopdine - prognozira Pekrun.

I analitičar automobilskog tržišta Vajs računa sa postepenom normalizacijom tržišta najranije 2023. godine. 

Inače, cene su skočile još prošle godine. Prema proračunima DET, Nemci su za kupovinu polovnog automobila u proseku izdvojili 14.730 evra, što je 19 odsto više nego 2019. Poređenja radi, prema istraživanju dnevnog lista Frankfurter algemajne cajtung (FAZ), polovni automobil je 2001. koštao prosečno 8.310 evra.

 

Komentari (0)

Loading