JUGO NIJE ZASLUŽIO ŠALE I KRITIKE: Nekad NAJOMRAŽENIJEM automobilu u SAD sada RASTU CENE!

Autor: Republika

Razonoda

19.09.2021

15:50

Nekad jedan od najjeftinijih i najomraženijih automobila koji su se ikad vozili Amerikom, Jugo postaje kolekcionarski automobil. Vlasnici najpoznatijeg Jugoslovenskog izvoznog automobila razgovarali su s Njujork Tajmsom, a iskustva su začuđujuće pozitivna!

Zastava

 

- Pronaći ćete ljude kojima se Jugo sviđa zbog njegove opskurnosti, samo zbog posedovanja nevoljenog - izjavila je Valeri Hensen, koja obnavlja model iz 1984. godine uvezen u SAD pre nego što je prodaja započela. Neki od razloga zašto su ga neki vlasnici zavoleli je što se može popraviti "nožem za maslac i gumicom", a to je dobro, jer Jugo zahteva "redovnu mehaničku pažnju".

- Uvek ću imati osećaj da je Džej Leno lično ubio automobil. Niko ne voli da poseduje šalu - objasnio je Stiv Moskovic, bivši prodavac Juga.

"Leno se redovno sprdao s malim hečbekom u svojoj emisiji 'Tonight Show.'"

Zastava

 

Međutim, činjenica koja se često zaboravlja je da je Zastava dobro poslovala u svojoj zemlji. Proizvedeno je gotovo 800.000 primeraka Juga, a u ponudi je bilo više od 10 različitih varijanti. Uz to, maleni hečbek je nadživeo Jugoslaviju, ostavši na proizvodnoj traci sve do 2008. godine. U zemljama nastalim raspadom države, Jugo je još uvek uobičajen prizor.

Zastava

 

Jasno je kako nije bio automobil vrhunskog kvaliteta, no nikad nije ni ciljao na premium segment. U Americi nije uspeo jer nikada nije bio dizajniran za 12-satno putovanje kroz teksaške pustinje, isto kao ni originalni Mini koji se iz istog razloga kratko prodavao u SAD-u.

Zastava

 

Ponosni vozači koji su svoja iskustva podelili s Njujork tajmsom jednoglasno su se složili da Jugo nikad nije bio toliko loš, koliko je imao lošu reputaciju. U poslednje vrijeme, vrednost mu je u SAD-u počela rasti. Prošle godine je jedan primerak iz 1988. godine prodat na aukcijskoj platformi "Cars & Bids" za 6.100 američkih dolara.

Komentari (0)

Loading