AFERA "KARGO", TUŽILAŠTVO NA POTEZU! Dušan Garibović i njegova ekipa potpuno upropastili srpsku železnicu! HAPSI, DRŽAVO!


IZVOR: E. S. T. - 24.11.2022 | 21:30


Nadležni državni organi trebalo bi hitno da reaguju i ispitaju sumnjivo poslovanje preduzeća "Srbija kargo", akcionarskog društva za železnički prevoz robe, kojim proteklih šest godina rukovodi generalni direktor Dušan Garibović.

Foto: Tanjug
AFERA "KARGO", TUŽILAŠTVO NA POTEZU! Dušan Garibović i njegova ekipa potpuno upropastili srpsku železnicu! HAPSI, DRŽAVO!

Tužilaštvo bi, ukazuju sagovornici Srpskog telegrafa, trebalo da istraži navode o mutnim radnjama kojima se srpska železnica godinama uništava, o čemu je juče detaljno pisao naš list (pogledajte okvir).

Naime, u "Srbija kargu", kako smo pisali, aktivno rade na pripremi novog tendera za remont starih vagona i kupovinu novih, čija je vrednost oko 50 miliona evra, a Garibović i njegova ekipa čine sve da taj vredan posao izmakne našim radionicama i da ga nameste Hrvatima, odnosno Tvornici željezničkih vozila (TŽV) Gredelj. 

Mario Spasić, generalni sekretar Saveta za monitoring, ljudska prava i borbu protiv korupcije Transparentnost, tvrdi za naš list da je u ovom slučaju reč o sumnji na organizovan kriminal: 

Ovo je samo deo muljaža

- nameštaju tender od 50 miliona evra za remont starih i kupovinu novih vagona

- čine sve da taj vredan posao nameste Hrvatima
- godinama planski otežavaju rad srpskih remontera
- zbog toga su giganti poput Fabrike vagona iz Kraljeva, "Min vagonke" i "Min lokomotive" iz Niša trajno nestali
- učinili sve da lidersku poziciju na tržištu prepuste inostranim firmama
- flotu sa oko 4.000 vagona u poslednje četiri godine sveli na 1.300
- neispravne vagone prodavali po minimalnim cenama

- Osnovni zadatak "Srbija karga" jeste da omogući učešće srpskih firmi, da one ispune uslove i da korektno rade. Mi ćemo od tužioca za organizovani kriminal zahtevati da pokrene istragu i da onaj ko je oštetio srpske železnice bude u zatvoru! Niti je normalno niti je zakonito preventivno isključivanje srpskih firmi iz projekata, pa makar se oni finansirali i iz međunarodnih kredita. 

I ekonomista Aleksandar Stevanović ukazuje da država mora da kontroliše poslovanje firmi, čiji je osnivač, a to znači i da što hitnije istraži rad "Srbija karga".

- Ovde i dalje rade očajni sistemi, koji nisu reformisani. Cenu njihovog štetočinskog poslovanja plaćamo svi mi građani, posredni akcionari tih državnih sistema. 

Nemanja Nenadić, programski direktor Transparentnosti Srbija, objašnjava za Srpski telegraf da bi, kada je reč o nabavkama, postavljanje uslova koji sužavaju konkurenciju bilo štetno i da bi zainteresovane firme to mogle da ospore: 

- I prodaja i nabavka vagona moraju biti u programu poslovanja preduzeća, na koji saglasnost daje Vlada Srbije. Nakon izvršene prodaje je znatno teže utvrditi da li je odluka o prodaji bila opravdana, to jest da li je bilo moguće i isplativije da se vagoni remontuju. 

Bonus video: