Marko Matić raskrinkao Junajted grupu: Šolak želi da sruši Telekom


IZVOR: E. S. T. - 21.08.2020 | 03:53


Medijska hajka koja je pokrenuta protiv "Telekoma" proteklih dana govori da je poslovna politika "Telekoma" ozbiljno zasmetala "Junajted grupi", kao konkurentu, koja je u jednom momentu dostigla dominantan, monopolski položaj na tržištu sa više od 50 odsto, dok je "Telekom" bio pao na svega 15 odsto, tvrdi Marko Matić iz medijske mreže Antidot.

Foto: Tanjug/youtube.com/N1

Marko Matić i Dragan Šolak

On je, gostujući na televiziji Pink, do tančina objasnio motive zbog kojih je "Telekom" već nedeljama meta "Junajted grupe" tajkuna Dragana Šolaka, kao i Dragana Đilasa, koji preko svojih stranačkih funkcionera, pre svega Marinike Tepić, danima plasira neistine na račun uspešne državne kompanije.

 

 
$bp("Brid_97945506", {"id":"23088","width":"16","height":"9","carousel":"238"});

 

- "Telekom" 2018. donosi odluku da započne intenzivniji investicioni ciklus i od tog trenutka počinje fama oko "Telekoma". Kada je "Telekom" doneo odluku da izvrši akviziciju, odnosno kupovinu kablovskog operatera Kopernikus, on je dvostruko osujetio planove svog glavnog konkurenta. Na prvom mestu "Junajted grupe", koja je takođe planirala da kupi Kopernikus, ali je "Telekom" odneo pobedu u tržišnoj borbi za to i za još nekoliko manjih operatera. Na taj način je povećao svoje tržišno učešće, dakle povećao je svoje prihode. Kada je to uradio, vlasnik Kopernikusa, koji je dobio 190 miliona evra za svog kablovskog operatera, on je sticajem okolnosti i vlasnik Prva televizije. Godinama je pokušavao da se domogne nacionalne frekvencije, međutim, političke veze ne igraju nikavu ulogu u dodeli nacionalnih frekvencija jer je Srbija ozbiljna država. On je odlučio da dobijeni novac investira kako bi razvio televizijski biznis, tako što je kupio televizije koje su u tom momentu već imale nacionalne frekvencije, TV Prva i tadašnja O2 sada B92, i to je ponovo osujetilo nameru "Junajted grupe", koja je takođe htela da kupi te televizije - objasnio je Matić i dodao da je tada "Junajted grupa" krenula u orkestriranu kampanju.

Lako je Mariniki

Foto: Tanjug/S. RADOVANOVIĆ

Marinika Tepić

Matić kaže da je Mariniki Tepić lako da drži konferenciju ispred sedišta državne kompanije:

- Znamo gde je sedište firme "Telekom", koja je na berzi i ima transparentno vlasništvo. Kada bismo želeli da pitanje postavimo SBB i "Junajted grupi", morali bismo konferenciju da držimo na nenaseljenom ostrvu, koje je sedište firme čiji su vlasnici SBB, i tako se najlakše vidi koliko su oni zapravo transparentni.

Kao dokaz za to Matić navodi interesovanje televizije N1 za poslovanje "Telekoma", koje je naglo skočilo u prethodnom periodu:

- Tokom čitave 2017. godine na televiziji N1 u informativnom programu bilo je svega četiri priloga o "Telekomu" i to su uglavnom bili servisni prilozi, od kupovine koju je obavio "Telekom", kreće kampanja, ove godine samo u avgustu bilo je 102 priloga, od kojih su svi bili jednostrani, neobjektivni, maliciozni.

 

 
$bp("Brid_97945479", {"id":"23088","width":"16","height":"9","carousel":"234"});

 

Matić ocenjuje da ti podaci govore da mediji koji se nalaze u vlasništvu "Junajted grupe" ne služe opštem dobru i javnom interesu, ne služe interesima građana Srbije, već isključivo interesima svojih vlasnika.