SVETSKI DAN POTROŠAČA: Najveći problemi kod nas OTRCANA ROBA I VELIKI RAČUNI ZA TELEFON


IZVOR: Republika - 15.03.2018 | 08:46


U celom svetu se danas obeležava Svetski dan potrošača. Ono što najviše muči potrošave i šopingholičare u Srbiji je loš kvalitet robe i loša volja prodavaca da odobre reklamaciju.

Foto: e-stock/M. RAFAILOVIĆ

U Srbiji se potrošači bore za reklamaciju ko za život

Prema podacima NOPS-a, u periodu od 2011. do 2018. godine bilo je 31.104 reklamacija potrošača, od čega se trećina odnosi na garanciju.

Prema analitici prigovora potrošača NOPS-a, koja je dostavljena Tanjugu, od ukupnog broja evidentiranih prigovora 21,79 posto se odnosi na neispravan proizvod i lošu uslugu, a 6,44 posto na nepoštovanje roka za odgovore na reklamaciju.

Nešto više od 23.000 prijava odnosi se na robu, a 7.971 na usluge

Potrošači se najviše žale na kvalitet telefona (14,48 odsto), patika (13,21 posto) i laptopova i tableta (7,03 posto), a, kada je reč o uslugama, najviše je pritužbi na račun pretplate za mobilnu telefoniju (13, 35 posto) i fiksni internet (5,85 procenata), na primer.

Iz NOPS-a ocenjuju da je petogodišnja strategija za zaštitu potrošača, koja ističe ove godine, ostala "većim delom mrtvo slovo na papiru" u Srbiji, budući da, kako kažu, ni država, a još manje potrošačke organizacije, ne mogu da garantuju da li je u pakovanju ono što piše na deklaraciji.