AVIO SAOBRAĆAJ U EVROPI POD LUPOM: Poskupljenje karata zbog minimalnih cena?


IZVOR: RTS - 27.09.2023 | 18:47


Francuska vlada je nedavno iznela predlog o uvođenju minimalnih cena avio karata za sve kompanije, s ciljem da se suzbije praksa niskih cena koje su postale sveprisutne na tržištu avio-saobraćaja.

Foto: pixabay.com
AVIO SAOBRAĆAJ U EVROPI POD LUPOM: Poskupljenje karata zbog minimalnih cena?

Ova inicijativa podstakla je debatu u vezi sa budućnošću jeftinih letova u Evropi. Britanska i švajcarska vlada podržale su ovaj predlog, izražavajući zabrinutost zbog ekoloških posledica i iskorišćavanja niskih cena avio karata.

Sektor avio-saobraćaja pretrpeo je značajne promene tokom poslednjih nekoliko decenija, sa sve većim brojem putnika koji su koristili niskotarifne avio-kompanije. Ova praksa dovela je do povećanog broja letova i konkurencije, što je omogućilo putnicima da putuju po veoma niskim cenama. Međutim, istraživanja su pokazala da niskotarifni letovi nisu uvek najisplativija opcija za putnike i da često dovode do negativnih uticaja na životnu sredinu.

Predlog Francuske vlade o uvođenju minimalnih cena avio karata nailazi na različite reakcije. Mnogi ističu da to može ograničiti pristup avio-saobraćaju za one sa nižim primanjima, dok drugi smatraju da je to neophodno kako bi se suzbilo iskorišćavanje niskih cena koje često dovode do pretrpanosti i komercijalnog pritiska na aviokompanije.

Ova inicijativa takođe dovodi u pitanje budućnost niskotarifnih avio-kompanija koje su postale popularne među putnicima. Predstavnici farmaceutske industrije upozoravaju da bi zabrana niskotarifnih letova mogla ugroziti proizvodnju lekova u Evropi, jer su ove kompanije često koristile jeftine letove za transport aktivnih farmaceutskih sastojaka i medicinskih proizvoda.

Takođe se postavlja pitanje ekoloških implikacija zabrane niskotarifnih letova. Dok je avio-saobraćaj jedan od najvećih izvora emisije štetnih gasova, on je istovremeno i brz i praktičan vid transporta. Prestanak avio-saobraćaja imao bi ozbiljne ekonomske implikacije i doveo bi do potrebe za alternativnim vidovima transporta, poput železnice.

U suštini, debata o zabrani niskotarifnih letova odražava kompleksnu dinamiku između pristupačnih cena za putnike, ekoloških briga i održivosti aviokompanija. Dok se evropske vlade trude da usklade ove interese, budućnost avio-saobraćaja ostaje tema otvorene diskusije.