POZNATA APLIKACIJA ZA POMOĆ NA PUTU PRESTALA SA RADOM! Korisnike zatekle loše vesti!


IZVOR: Republika/A.G. - 20.03.2024 | 12:31


VOZZi aplikacija, prodaja paketa i pružanje usluga pomoći na putu prestaje sa radom, saopštila je danas ta kompanija.

Foto: RINA
POZNATA APLIKACIJA ZA POMOĆ NA PUTU PRESTALA SA RADOM! Korisnike zatekle loše vesti!

- Nakon vrlo mučne borbe za opstanak na domaćem tržištu, tim kompanije zajedno sa njenim osnivačem, morao je da donese ovu, za nas vrlo bolnu odluku. Na žalost, mi nismo više u stanju da se borimo protiv zloupotreba koje su prisutne u ovom poslu i sa činjenicom da naš region jednostavno nije spreman za digitalizaciju i transparentno poslovanje - navodi se u saopštenju te kompanije.

Podsetimo, kurirske službe debelo su zaradile u poslednje tri godine. To se posebno odnosi na one za dostavu hrane.

Kako pokazuju podaci, vrednost tržišta dostave namirnica na globalnom nivou porasla je na 354 milijardi dolara u 2022, a bila je ispod 300. Kada se na sve to doda koliko je hrana poskupela, jasno je koliko je ova industrija profitirala.

Međutim, pojedine kompanije poput "Glova", umesto da dobit makar u nekom procentu podele sa zaposlenima, zahvaljujući kojima su i zaradili, zapravo ih primoravaju da rade za sve manje pare.

Sve lepo rekao

O tome je za jedan portal pričao dostavljač "Glova" koji radi preko ove aplikacije, a naveo je da se kriterijumi za obračun zarada konstantno menjaju i to, naravno, uvek tako da su na gubitku dostavljači.

- Otkad sam u februaru 2022. počeo da radim kao dostavljač u "Glovu" parametri zarade se konstantno menjaju, i to uvek, po pravilu, na štetu dostavljača. Stalno se podešavaju i prilagođavaju s jedinim ciljem: da dostavljač ima najmanju moguću zaradu. Takvi principi korigovanja parametara zarade, kao i praktično neograničen broj sati koje dostavljač može da radi u toku dana, doveli su do toga da imaju sve manju zaradu po isporučenoj dostavi, da moraju da rade sve više, često i po 70-80 i više sati nedeljno za zaradu koja je, kada se plate svi troškovi vezani za vozilo koje dostavljač koristi i kada se plate svi doprinosi, znatno manja od prosečne zarade - kaže ovaj dostavljač.

BONUS VIDEO