USKORO DOBIJAMO I ČETVRTO SVETLO NA SEMAFORU: Kako će vozači morati da se ponašaju kada zasvetli


IZVOR: Republika/ T. J. - 24.02.2024 | 21:28


Svetlo će biti bele boje.

Foto: pixabay.com
USKORO DOBIJAMO I ČETVRTO SVETLO NA SEMAFORU: Kako će vozači morati da se ponašaju kada zasvetli

Stručnjaci iz Severne Karoline razmatraju uvođenje četvrtog svetla u saobraćajnu signalizaciju, koristeći veštačku inteligenciju kako bi unapredili protok saobraćaja na raskrsnicama. Novi sistem, nazvan "veštački inteligentno belo svetlo", predstavlja inovativan pristup regulisanju saobraćaja, posebno u kontekstu autonomnih vozila.

Istraživači su sproveli testiranja na simulatorima mikro saobraćaja kako bi predvideli reakcije samovozećih automobila na različite situacije na putu. Prema rečima glavnog istraživača Alija Hajbabaiea, samovozeća autonomna vozila značajno poboljšavaju protok saobraćaja, a dodavanje "bele faze" dodatno unapređuje ovaj proces. Ovo bi rezultiralo smanjenjem potrošnje goriva i efikasnijim kretanjem saobraćaja kroz raskrsnice.

AV (autoimuno vozila) poboljšavaju protok saobraćaja, bez obzira na prisustvo bele faze - rekao je Hajbabaie.

Planirano je da se autonomna vozila međusobno povežu putem glavnog računarskog sistema, koji bi kontrolisao pametne semafore. Koncept "bele faze" takođe uključuje novu saobraćajnu signalizaciju kako bi informisala ljudske vozače o postupcima koje treba da preduzmu. Ova inovacija bi se aktivirala kada se dovoljan broj autonomnih vozila približi raskrsnici, omogućavajući mašinskom učenju da efikasno koordinira kretanje saobraćaja.

- Dodeljivanje kontrole toka saobraćaja AV-ima je relativno nova ideja, nazvana paradigma mobilne kontrole - rekao je Hajbabaie.


Najnoviji planovi predstavljaju unapređenje prethodnih modela saobraćajne signalizacije, koji su se oslanjali na centralizovani sistem komunikacije. Novi sistem se oslanja na distribuirano računarstvo, efikasno koristeći resurse svih autonomnih vozila za upravljanje protokom saobraćaja. Ovo unapređenje čini sistem efikasnijim i manje podložnim greškama u komunikaciji.

Iako je praktična implementacija novog sistema saobraćajne signalizacije još uvek daleko, istraživački tim planira probna testiranja kako bi identifikovao oblasti u kojima bi sistem mogao biti implementiran. Ove inovacije predstavljaju značajan korak ka unapređenju saobraćajne efikasnosti i smanjenju gužvi, čime se otvaraju nove mogućnosti za budućnost saobraćaja širom sveta.

BONUS VIDEO: