ZAŠTO SRBI NEĆE DA "PRLJAJU RUKE"?! Sa ovim poslom možete izaći na platu od neverovatnih 200.000 - EVO O KOM ZANIMANJU JE REČ!


IZVOR: Republika/D.B. - 04.02.2024 | 10:03


Prema nezvaničnim procenama, u Srbiji postoji malo više od 5.000 automehaničara, a njihova zarada može da premaši i 200.000 dinara mesečno.

Foto: pixabay.com
ZAŠTO SRBI NEĆE DA "PRLJAJU RUKE"?! Sa ovim poslom možete izaći na platu od neverovatnih 200.000 - EVO O KOM ZANIMANJU JE REČ!

U Srbiji, kao i u mnogim drugim zemljama, izbor zanimanja kod mladih ljudi često naginje ka poslovima softverskih inženjera, dok se zanatska zanimanja, poput auto-mehaničara, često zapostavljaju. Međutim, prema rečima Marka Vučetića sa sajta "Start", situacija se može promeniti ukoliko mladi saznaju koliko zapravo mogu da zarade kao majstori.

Zarada auto-mehaničara u Srbiji


Prema nezvaničnim procenama, u Srbiji postoji malo više od 5.000 automehaničara, a njihova zarada može da premaši i 200.000 dinara mesečno. Aleksandra Đurišić iz Udruženja "Auto-servisi Srbije" (UASS) ističe da je potražnja za auto-mehaničarima manja nego ikada, što je dovelo do povećanja zarada u ovoj oblasti. Međutim, ističe da je deo problema i u neuređenosti same branše, s obzirom da polovina auto-servisa posluje nelegalno.

Stanje auto-mehaničarske branše


Neuređenost branše dovela je do odlaska mnogih auto-mehaničara iz zemlje u potrazi za boljim uslovima rada i većim platama. Situacija se dodatno komplikuje nedostatkom interesovanja mladih za zanatska zanimanja, dok je ponuda poslova za auto-mehaničare na tržištu velika, a aktivnost kandidata minimalna.

Promene u oblasti auto-mehanike


Sagovornica iz UASS-a naglašava da se opseg poslova auto-mehaničara promenio usled razvoja automobilske industrije, sa većim naglaskom na elektroniku, dijagnostiku i servisiranje vozila. Zato je potrebno šire znanje i veštine kako bi se uspešno obavljali poslovi u ovoj oblasti.

Dualno obrazovanje kao rešenje


Marko Vučetić ističe da auto-mehaničari danas koriste toliko softvera da je posao postao sličan poslovima softverskih inženjera, što ukazuje na potrebu za promenom u obrazovnom sistemu. Sagovornica iz UASS-a ističe da je dualno obrazovanje jedini način da se obrazuju budući majstori auto-mehanike, ali da je prepreka zastarelost školskog sistema u Srbiji. Uvođenje profila tehničar mehatronike vozila, koji pruža znanja iz oblasti mehanike, elektrike, elektronike, kodiranja i programiranja, može biti ključno za unapređenje obrazovanja u ovoj oblasti.

BONUS VIDEO: