NOVA PREVARA HARA SRBIJOM! Dobro se pazite - šalju mejl da vam paket nije dostavljen, ako kliknete na OVO dugme možete ostati bez NOVCA!


IZVOR: Republika/J.B. - 07.01.2024 | 07:13


U mejlovima se navodi da postoji neizmireni dug za dostavu paketa.

Foto: Shutterstock
NOVA PREVARA HARA SRBIJOM! Dobro se pazite - šalju mejl da vam paket nije dostavljen, ako kliknete na OVO dugme možete ostati bez NOVCA!

Poslednjih dana se u Srbiji pojavila nova internet prevara koja se širi putem mejlova i SMS poruka, a meta su građani koji su naručili ili očekuju dostavu paketa.

U mejlovima se navodi da postoji neizmireni dug za dostavu paketa, kao i zahtev za uplatu određenog iznosa putem platne kartice. Međutim, ovakve poruke nisu autentične i predstavljaju pokušaj krađe podataka građana, poznatiji kao fišing prevara.

Opasnost od fišing prevara

JP Pošta Srbije upozorava korisnike da nikada ne zahtevaju onlajn plaćanja za realizaciju usluga i ističe da su odmah prijavili ovaj slučaj Nacionalnom CERT-u.

Važno je istaći da mejlovi i poruke stižu sa adresa koje nisu u vlasništvu Pošte Srbije, a sadrže linkove ka lažnim stranicama na kojima se traže lični podaci i uplata novca putem platnih kartica.

Građanima se savetuje oprez prilikom otvaranja linkova u mejlovima i unošenja ličnih podataka. U slučaju otkrivanja podataka sa platne kartice, preporučuje se odmah blokiranje kartice i izdavanje nove, dok se korisnicima koji otkriju korisničko ime i lozinku savetuje da lozinku promene u što kraćem vremenskom periodu.

Takođe, Narodna banka Srbije (NBS) upozorava građane da budu oprezni i u vezi sa SMS porukama koje zahtevaju plaćanje manjih iznosa putem nepoznatih linkova, naglašavajući da je reč o lažnim internet stranicama pod kontrolom hakera.

Mere zaštite i postupanje u slučaju prevare

NBS ističe da pre vršenja plaćanja na internetu treba proveriti sigurnost sajta, kao i da nikome ne treba davati podatke o platnoj kartici ili jednokratnu lozinku koju banka upućuje na registrovani broj telefona. U slučaju da građani postanu žrtve prevare i otkriju zloupotrebu svojih podataka, neophodno je odmah se obratiti banci radi blokiranja kartice. Takođe, NBS navodi da korisnici mogu uputiti pritužbu putem zvaničnog linka NBS-a ukoliko nisu zadovoljni odgovorom banke.

U cilju prevencije i informisanja javnosti, JP Pošta Srbije je omogućila pristup stranici Onlajn bezbednost na svojoj korporativnoj web lokaciji, dok je za sve nedoumice građanima na raspolaganju Kontakt centar sa radnim vremenom od 8 do 20 časova radnim danima, i subotom i nedeljom od 8 do 15 časova.

BONUS VIDEO: