OREO, OREO, POTROŠAČ TE KLEO... DA LI SADA IMA MANJE BELOG KREMA? Društvene mreže gore zbog poznatog keksa


IZVOR: Borislav KAŠANSKI - 05.12.2023 | 22:36


Ljubitelji popularne poslastice tvrde da je sadržaj promenjen i, kao dokaz, prilažu razne snimke.

Foto: Tanjug/AP
OREO, OREO, POTROŠAČ TE KLEO... DA LI SADA IMA MANJE BELOG KREMA? Društvene mreže gore zbog poznatog keksa

Obožavatelji popularnog američkog keksa oreo digli su se na noge nakon što su počeli da primećuju, kako tvrde, da se u njima naglo smanjila količina belog krema, koji je u sredini slatkog sendviča.

Neki od njih čak misle i da varijanta s duplim punjenjem (ne postoji na svim tržištima) sada zapravo odgovara originalnom keksu, odnosno da je duplo punjenje ono što je donedavno bilo regularno.

Šta je, u stvari, šrinkflacija 

Reč šrink na engleskom jeziku znači smanjenje. U suštini, u potrošačkom smislu, šrinkflacija je kada proizvođači, da ne bi povećavali cenu proizvoda ili da bi to učinili minimalno, smanjuju gramažu proizvoda ili udeo skupljih sastojaka u njemu.

To je klasičan slučaj onoga što se naziva šrinkflacijom. Dakle, zapremina ili veličina proizvoda ili neki sadržaj u njemu se doslovno smanji. Neki ovakav potez smatraju podmuklim jer je malo verovatno da će prosečan potrošač brzo primetiti promenu.

FOKS NJUZ

Zbog svega ovoga, pokrenuta je lavina negativnih komentara na društvenim mrežama. Sve se dodatno zakomplikovalo kada je ugledni Volstrit žurnal objavio tekst "Najveći slučaj šrinkflacije dosad: Ljubitelji orea uvereni da keks sada ima manje krema".

Nakon toga, stvar se zavrtela do toga da se o oreu raspravljalo i na Foks njuzu i to uprkos izričitim porukama proizvođača, multinacionalne kompanije "Mondelez". POGLEDAJ GALERIJU

Naime, "Mondelez" je priznao da godinama pokušava da optimizuje troškove koji nastaju prilikom proizvodnje ovog keksa, ali tvrdi da se protiv inflacije nije borio značajnijim promenama svojstava svojih proizvoda.

- Pucali bismo sebi u nogu kad bismo počeli da se igramo s kvalitetom naših proizvoda - kazao je predsednik uprave "Mondeleza" Dirk van de Put, te dodao da firma kontinuirano radi na poboljšanju orea, ali da nije menjala količinu krema, odnosno srazmeru u odnosu na ostatak keksa. 

Takođe, iz "Mondeleza" navode i da nisu primili veći broj prigovora potrošača.

U Srbiji isto kao u svetu

Sa šrinkflacijom su se sreli potrošači širom sveta odmah posle korone, kada je počela ekonomska kriza, a posebno otkako je izbio rat u Ukrajini, što je tu krizu dodatno produbilo. Zbog inflacije, dakle da bi umanjili poskupljenja, mnogi proizvođači su posegli za smanjenjem svojih proizvoda ili promenom njihovog sastava. 
Kao i svetski proizvođači, i naši u Srbiji su posegli za ovakvim trikovima.

ČEKA SE RASPLET

U međuvremenu, potrošači koji su, bez obzira na sve (a ko bi im i zamerio), uvereni da je belog krema u oreu sve manje, na društvenim mrežama  konstantno objavljuju snimke u kojima otvaraju keks da bi dokazali da je recept i sadržaj keksa drugačiji.
Šta će na kraju biti, videćemo... 

 

BONUS VIDEO