"ER SRBIJA" SPASLA BEOGRADSKI AERODROM I "VANSI": Sami zaposlili i obučili 108 radnika


IZVOR: Biljana BOJIĆ - 08.08.2023 | 17:30


Totalni kolaps zbog nemara bahatih francuskih koncesionara sprečen u poslednji čas

Foto: Printscreen
"ER SRBIJA" SPASLA BEOGRADSKI AERODROM I "VANSI": Sami zaposlili i obučili 108 radnika

Na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla", gde su letnju sezonu, a posebno njen početak, obeležili haos, nesnosne gužve, muke sa pregledom putnika i prtljagom, moglo je dabude i mnogo gore od toga. U najkraćem: totalni kolaps sprečen je samo zahvaljujući tome što je u pomoć priskočila "Er Srbija".

Nacionalni operater tako je sprečio nezapamćenu bruku za koju bi, kao i za sve što se do sada dešavalo, isključivi krivci bili francuski koncesionar "Vansi" i Saša Vlaisavljević (u narodu poznat kao Sale Šojić), koji je na čelu preduzeća zaduženog da se stara o sprovođenju i kontroli koncesije.

- "Er Srbija" je bukvalno spasla aerodrom. Da bi bila izbegnuta opšta katastrofa, nacionalni avio-prevoznik je našao, angažovao i obučio 106 ljudi, koji su uskočili da rade na "Tesli", pošto su iz "Vansija" sve vreme tvrdili da ne mogu da nađu radnike - priča upućeni sagovornik Republike i Srpskog telegrafa.

RADNA GRUPA

Problemi su, dodaje, prevaziđeni uz podršku nadležnog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. 

Goran Vesić, koji vodi taj resor, kaže za Republiku i Srpski telegraf da "Er Srbija" ima svoju kompaniju za zemaljske operacije ASGS, koja do sada nije radila u velikom obimu, jer je kompanija koristila usluge jednog od druga dva operatera koja su imala dozvolu da rade na aerodromu:

- Na "Er Srbiju"otpada oko 50 odsto svih operacija na ovom aerodromu. Tokom ovog leta aktiviran je ASGS u dogovoru sa mnom, tako da je "Er Srbija" angažovala određeni broj radnika za zemljske operacije. O broju radnika i tome kako su uredili odnose sa koncesionarom i kompanijom čije usluge zemaljskog operatera "Er Srbija" sada koristi ne mogu da javno govorim jer je to poverljiv odnos između ovih kompanija. Ono što mogu da kažem je da su zaposleni u ASGS dali ogroman dopirnos da naš aerodrom tokom ovog leta bude funkcionalan.

Foto: Nikla Pančić

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića reagovalo na aerodromu

 

Činjenica da je "Er Srbija" to morala da uradi pokazuje, ocenjuje Vesić, koliko je teško stanje bilo:

Pokazalo se da Srbiji ne nedostaje radna snaga za ovu vrstu posla već kada se ljudi plate pošteno i obezbede im se uslovi rada kao što je uradio ASGS da radnika ima

Ivan Divac, pomoćnik za inspekcijske poslove u ministarstvu potvrdio je da je najveći problem na aerodromu nastao usled nesavesnog i neodgovornog rada opratera:

- Operater se nije dobro pripremio za povećan broj letova, iako su bili obavešteni na vreme. Problem je nastao u manjku radne snage za utovar i istovar prtljaga. Ali, država je formirala radnu grupu i zahvaljujući tome aerodrom je dobio nove radnike. Desi se situacija kada 15 aviona istovremeno sleti, to je oko 1.500 putnika odjednom na aerodromu. Poslednjih dana imamo manje problema zbog povećanog broj zaposlenih.  

BEZ ODGOVORA

Ministar i Divac su bili u iznenadnoj kontroli i zatekli katastrofalne uslove.

Njihov izgovor za manjak radne snage je bio da je otvoren konkurs konstantno, ali uslovi rada su katastrofa, a plate male. Mi na aerodromu imamo traktore za prtljag koji su stari 50 godina. Aerodrom se još gradi i to je sve stvaralo lančani problem - naglašava Divac. 

Na pitanja Republike i Srpskog telegrafa poslata Saši Vlaisavljeviću i aerodromu nismo dobili odgovore.

 

"Er Srbija": Reagovali smo u rekordnom roku

U odgovoru na naša pitanja, iz "Er Srbije" su poručili za Republiku i Srpski telegraf da se, od kada su angažovali dodatne snage na poslovima utovara i istovara prtljaga, situacija na aerodromu znatno popravila:

Foto: Promo

Er Srbija angažovala svoje zapsolene na aerodromu

 

- Da bi se što je moguće pre normalizovao saobraćaj i smanjile gužve, kao i količina zaostalog prtljaga, "Er Srbija" je u rekordno kratkom roku angažovala 108 ljudi za poslove opsluživanja vazduhoplova, odnosno utovara i istovara prtljaga na letovima srpske nacionalne avio-kompanije. Iako rukovanje prtljagom nije obaveza avio-kompanije, "Er Srbija" se odlučila na takav pragmatičan i aktivan pristup da bismo osigurali da prtljag naših putnika stigne na destinaciju, uprkos manjku zaposlenih kompanije "Belgrejd erport", koja je zadužena za opsluživanje naših aviona na beogradskom aerodromu. "Er Srbija" se u svom poslovanju trudi da ima odgovoran pristup putnicima, što pokazuje i ovaj potez kompanije.

 

Sami ćemo očitavati pasoše

Državljani Srbije moći će mnogo brže da se ukrcavaju u avione.
- Uskoro će biti otvoreni novi gejtovi, tačnije izlazi koji će važiti samo za naše ljude. To znači da će srpski državljani moći sami da očitaju lični dokument prilikom prelaska granice. Oni neće prolaziti pasošku kontrolu i neće ulaziti u gužve - otkrio je Divac.

 

Potvrđeno otkriće Srpskog telegrafa o
perionici sazidanoj bez ijednog papira 

 
 
U okviru kompleksa beogradskog aerodroma, kako je nedavno pisao Srpski telegraf, sazidana je perionica od oko 800 kvadrata, ali bez neophodnih dozvola, tačnije bez i jednog jedinog papira. To, svakako, nije moguće bez koruptivnih radnji i saglasnosti sa nekim iz rukovodstva preduzeća "Aerodrom Nikola Tesla AD" (ne treba ga mešati sa samim aerodromom, to je firma koja prati kako se sprovodi koncesija), koje predvodi Saša Vlaisavljević (alijas Sale Šojić). 

Ivan Divac iz Vesićevog ministarstva je juče praktično potvrdio naša otkrića.

- Imamo situaciju da je na aerodoromu napravljena auto-perionica, i to je operater izdao taj prostor. To je nesvakidašnje. Njihov propust je što su oni dali njima taj prostor, bez prethodne procedure. Njima je dat aerodrom da upravljaju njime, a ne da rade šta oni hoće! A kada sam pozvao firmu koja je dužna da prati koncesiju, pa i takve stvari, rekli su mi da se ovo dogodilo u poslednjih nekoliko dana. Ma kakvih nekoliko dana, kad perionica postoji od aprila.  

Foto: ST/Dragan Kadić

Divlja gradnja na aerodromu

Radovi su, inače, stopirani prošle sedmice posle reakcije Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. 

- Teško je poverovati da bi bilo ko mogao da preduzme radove na aerodromu, a da to niko ne primeti. To je jednostavno nemoguće - ističe Divac.

Sličan je i slučaj lanca restorana "Valter", čiji su vlasnici, kako je pisao naš list, na beogradskom aerodromu adaptirali lokal na svoju ruku, takođe bez neophodnih dozvola. Ni ovde nije reagovala uprava aerodroma, već je ministarstvo naložilo vraćanje u pređašnje stanje.