VANSI OŠTETIO AVION: Putnici čekali 15 sati na aerodromu "Nikola Tesla"! (FOTO)


IZVOR: Republika - 15.07.2023 | 12:24


Nestručnost i neodgovoronost kompanije "Vansi" dovela do skandaloznih posledica, šta je sledeće nakon oštećenja aviona, pitaju se svi.

Foto: Privatna arhiva
VANSI OŠTETIO AVION: Putnici čekali 15 sati na aerodromu "Nikola Tesla"! (FOTO)

Gotovo je nezamislivo ikome ko leti na željenu destinaciju da njegov avion može biti oštećen, zapravo, sama ideja o tome da avion može biti oštećen dok stoji na aerodromu gotovo svakome je nepojmljiva, ali zahvaljujući francuskoj kompaniji "Vansi", koja po ugovoru o koncesiji upravlja aerodromom "Nikola Tesla" u Beogradu, i ono nezamislivo postaje realnost.

Tako su putnici koji je trebalo da se ukrcaju u avion (čarter let "Kontikija" za Tunis) završili čekajući 15 sati na aerodromu, jer je njihova letelica bila oštećena i morala je da ostane na aerodromu "Nikola Tesla" da bi joj se uradila oplata. Po njih je došao drugi avion iz Varne.

Foto: Privatna arhiva

Oštećenje na avionu zbog kog su putnici čekali 15 sati

Uz nesnošljive gužve u proteklom periodu, za šta su direktno krivi Francuzi (manjak radnika, odbijanje da nabave nove uređaje za kontrolu, jer se stari često kvare...), sada smo dobili novi danak nestručnosti ljudi koji rade za "Vansi". 

Prema informacijama koje smo dobili, do oštećenja aviona došlo je 14. jula 2023. godine, u 3:35 na avionu A320, kada je zaposleni u kompaniji "Vansi", upravljajući trakastim transporterom-elevatorom udario u letelicu i tom prilikom oštetio trup aviona.

Foto: Privatna arhiva

Oštećenje na trupu aviona

Kako saznaje Republika, ovaj radnik naveo je u svojoj izjavi da je pokušao da zaustavi vozilo, ali da je ono nastavilo da se kreće. Ono što je sigurno, a o čemu svedoče i fotografije, jeste da je avion oštećen zbog nemara, kao i to da su putnici najviše ispaštali zbog ko zna koje greške po redu kompanije "Vansi".

Sad dolazimo i do drugog dela priče... "Vansi" radi ovako kako radi, bez ikakve kontrole, iako postoji celo jedno preduzeće, koje je osnovala država Srbija, upravo da kontroliše kako posluju Francuzi i da li se drže ugovora o koncesiji. Reč je o firmi "Aerodrom Nikola Tesla AD", na čijem je čelu Saša Vlaisavljević, u narodu poznatiji kao Sale Šojić, zbog silnih gafova koje priređuje.

Foto: ST/Ministarstvo

Saša Vlaisavljević

On je, naime, prethodnih meseci i godina bez ikakve provere potpisivao sve papire koje su Francuzi podnosili. E sad, priči ni tu nije kraj...

Kako za Republiku objašnjava sagovornik sa aerodroma, Vlaisavljeviću je, u vreme dok je gazdovao "Teslom" (tužilaštvo je, inače, zvanično potvrdilo da istražuje tenrdere iz tog vremena), desna ruka bila Senka Jelenković, koja je sada izvršna direktorka za administraciju u "Vansiju". 

- Kada je odlazio, odnosno prelazio u državno preduzeće zaduženo da prati koncesiju, Vlaisavljević je sa novom upravom aerodroma dogovorio da Jelenkovićeva ostane u "Vansiju". Upravo u toj činjenici, veoma je moguće, treba tražiti razloge njegovog žmurenja na sve što se dešava, zbog čega su, na kraju krajeva i nastale ogromne posledice - objašnjava naš sagovornik.

Podsetimo, prethodnih dana, dok je trajao potpuni haos na aerodromu, a letovi su masovno kasnili ili bili otkazivani zbog "Vansija", Sale Šojić je bio na letovanju. Primera radi, istovremeno je resorni ministar Goran Vesić maltene svakodnevno provodio po više sati na aerodromu, a držao je i konstantno sastanke sa upravom "Vansija".

Republika je u mnogo navrata pisala o Vlaisavljevićevim gafovima, a poslednji put je to bilo pre nekoliko dana kada smo otkrili da je "Er Srbija" pre godinu dana do detalja najavila koliko će linija imati ovog leta i raspored letenja, ali ni "Vansi" ni Sale Šojić nisu ni prstom mrdnuli.

Ovo su samo neke od afera Saleta Šojića:

- ne mogu se ni nabrojati sva njegova službena putovanja o trošku firme. Posetio, između ostalog, i Zid plača u Jerusalimu, Bečku operu, Boljšoj teatar, maltene sve velike sportske događaje...
- sva njegova i putovanja zaposlenih realizova preko firme "Skaj multikom", čiji su vlasnici njegov kum i prijatelj, mnogi kažu samo kao paravan za Vlaisavljevića kao pravog vlasnika
- kupio preko "Skaj multikoma" poslovnu zgradu u Beogradu, vrednu četiri miliona evra
- kupio superluksuzni porše panamera, registrovao ga na ime kuma, iako ga je jedino on koristio
- divljao kroz Beograd u panameri vozeći čak 221 kilometar na sat
- koleginice s posla razvozio kući u poršeu, usput pokušavajući da ih "zaskoči"
- u vili s dvorištem na Bulevaru patrijarha Pavla u septembru 2020. organizovao tim-bilding za zaposlene, koji su morali da se takmiče u poznavanju svog direktora. Pitanja su bila koju kafu voli, koja mu je najdraža pesma, omiljeno jelo, najdraža glumica... Sve na račun firme
- tužilaštvo zvanično potvrdilo da se istražuju tenderi koje je raspisivao dok je vodio aerodrom
- u vreme dok je važila zabrana zapošljavanja primio 200 svojih ljudi na aerodrom
- zaposlio na aerodromu fudbalskog trenera, koji trenira njegovog mlađeg sina, a kasnije, kada ovaj nije ubacivao njegovog sina u igru, tražio od bivših saradnika (tada je već napustio aerodrom) da ga šikaniraju i otpuste

BONUS VIDEO: