BUJKE POKLONIO MEMEDOVIĆU 40.000 EVRA MESEČNO ZA REKLAME! Bura se ne stišava: Voditelj demantovao - a bolje da nije!


IZVOR: M. J. - E. S. T. - 20.02.2023 | 09:15


RTS ustupa tri minuta reklama po epizodi serije, a sekunda košta 7.000 dinara, kaže Branko Klanšček.

Foto: Tanjug/S. RADOVANOVIĆ, ST/V. lukić
BUJKE POKLONIO MEMEDOVIĆU 40.000 EVRA MESEČNO ZA REKLAME! Bura se ne stišava: Voditelj demantovao - a bolje da nije!

Jovan Memedović, jedna od zvezda Radio-televizije Srbije, mesečno od svoje matične kuće uzima oko 40.000 evra.

Ovo proizilazi iz objave Branka Klanščeka, predsednika Upravnog odbora RTS, koji je na Tviteru odgovorio na demanti voditelja popularne emisije.

- Memedovićeva emisija "Sasvim prirodno" se realizuje preko producentske kuće "Montevideo", kojoj RTS ustupa tri minuta reklama. Onda odete na sajt marketinga RTS i vidite da je sekunda u prajm tajmu 7.000 dinara, pomnožite to i dođete do sume od 1.260.000 dinara - napisao je Klanšček.

ODRADIO SAMO KATAR

Kada se uzme u obzir da se ovaj serijal emituje jednom nedeljno, po važećem kursu se dolazi do 40.000 evra mesečno. Memedović je prethodno na Instagramu negirao da se njegova emisija finansira iz budžeta javnog servisa.

Foto: V. LUkić

 

- RTS za emisiju daje tri minuta reklamnog prostora, koje produkcija sama prodaje. Veliko hvala sponzorima koji popunjavaju reklamni prostor - napisao je voditelj, ali je zaboravio da naglasi koliko ti minuti koštaju i da RTS praktično sam sebi izbija pare iz džepa.

Klanšček se tim povodom i ranije oglašavao, osuđujući praksu da zaposleni na javnom servisu rade kvizove u privatnim produkcijama, a emituju ih na RTS, snimaju u studijima RTS i s njihovim kamermanima.

- Kristina Radenković je žena sa RTS. Jovan Memedović, šta radi za platu, izvinite? Nemam ništa protiv čoveka, ali šta je uradio za platu u prošloj godini? Ovaj Katar? Njegova produkcija je "Sasvim prirodno". "Potera" je spoljna produkcija. Šta taj čovek radi za platu, to je problem - rekao je Klanšček.

PROTOČNI BOJLER

On je dodao i da kviz "Slagalica", koji je u vrhu po gledanosti i radi se u produkciji RTS, košta, u proseku, po epizodi 500 evra, a da kvizovi "Stigni me ako znaš", "Potera" i "Ja volim Srbiju" koštaju po epizodi oko 20.000 evra.

- Da su u sopstvenoj proizvodnji, te emisije koštale bi približno kao "Slagalica" i tu bi se napravio prostor da se plate zaposlenih podignu - rekao je Klanšček, komentarišući navode da su male plate razlog zbog kog poznata TV lica iz te kuće rade za privatne produkcije.

Foto: Youtube.com printscreen

 

Na konstataciju da "Slagalica" nije zahtevan TV format, za razliku od drugih navedenih kvizova, predsednik upravnog odbora odgovara da ne stoje zamerke da RTS ne bi mogao da obezbedi takav kvalitet kao privatne produkcije:

- To, na kraju krajeva, urade ljudi sa RTS, samo preko protočnog bojlera.

Isisavaju milione na godišnjem nivou

Radio-televizija Srbije, iako ima 2.500 zaposlenih, proizvodi samostalno samo tri emisije, a ostale otkupljuje od privatnih produkcija, koje su u vlasništvu zaposlenih, odnosno nekih od najvećih medijskih zvezda javnog servisa.

Oni prodaju matičnoj kući projekte svojih produkcija za ozbiljne pare ili se pojavljuju kao voditelji u projektima drugih privatnih produkcija, koje RTS otkupljuje. Na taj način, prema rečima naših izvora, medijskih stručnjaka, iz javnog servisa se svake godine isisa između 20 i 30 miliona evra.

Direktor odlučuje o nagradama

Na pitanje kako da autori najgledanijih programa zarade i žive pristojno i bez privatnih produkcija Klanšček pojašnjava:

- Mi imamo na RTS i takozvane varijabile, odnosno dodatak na zaradu, koji se donosi na osnovu pravilnika o nagrađivanju zaposlenih. To dodeljuje direktor po nahođenju. Milion evra se godišnje dodeli za to. Imate ljude koji redovno, svakog meseca to dobijaju, to više nije nagrada, već redovni dohodak.

Veljanovski: Ne sme TV lice da reklamira banku

Bivši profesor Fakulteta političkih nauka Rade Veljanovski kaže da je nedopustivo da stalno zaposleni na RTS rade za privatne produkcije.

- Nedopustivo je i da se poznati voditelji javnog servisa pojavljuju u komercijalnim oglašavanjima i reklamama, poput Šarenca i Memedovića u reklami za banku. To kod nas nije zabranjeno zakonom, ali to je standard u Evropi - dodaje Veljanovski.