"KURIR JE, MOŽEŠ LI DA SIĐEŠ ISPRED ZGRADE?" Dostavljači sve češće ne poštuju pravilo isporuke "do vrata", ko je u pravu?


IZVOR: Jovana BRANKOVIĆ - 21.11.2022 | 13:37


Dostavljači zaposleni u kurirskim službama retko dolaze do vrata kako bi doneli poručeni paket.

Foto: Shutterstock
"KURIR JE, MOŽEŠ LI DA SIĐEŠ ISPRED ZGRADE?" Dostavljači sve češće ne poštuju pravilo isporuke "do vrata", ko je u pravu?

Sigurno ste do sada makar jednom dobili poziv u kome vam kurir kaže da "siđete ispred zgrade" kako biste dobili paket koji očekujete. Upravo se na ovu pojavu žali sve veći broj ljudi.

- Mene jednom kurir zvao, ja nisam stigla do telefona, zovem bukvalno 30 sekundi kasnije, on se namerno ne javlja. Drugi odbija da se popne do stana, iako sam mu rekla da imam dvoje dece, od kojih jedno spava. Trećem nije dovoljno da siđem ispred zgrade, nego da dođem do neke raskrsnice koja je 5 minuta udaljena od zgrade - navela je svoje iskustvo žena na popularnom sajtu Ispovesti.com.

Foto: Printscreen/Ispovesti.com

Ispovest nezadovoljne korisnice

Ova objava naišla je na brojne komentare onih koji su isto ili slično već doživeli.

- Jednom je tražio da dođem u kafić u blizini, jer "kad je on već tamo, da ne ide bezveze do zgrade" - još jedno je iskustvo nezadovoljnih korisnika kurirskih službi.

Rasprava oko ove teme povela se i na Tviteru.

Bratov drugar radio kao kurir i nije hteo da donese paket ženi sa bebom, jer ga je mrzelo da izađe iz kombija i rekao joj je “ostavi to dete u krevetac i siđi ili odlazim”! Bez blama prepričava događaj - navela je na ovoj društvenoj mreži jedna devojka.

Piše im da dostavljaju "do vrata"

Na zvaničnim sajtovima većine kurirskih službi jasno je naznačeno da dostavu vrše "od vrata do vrata". 

Kurir Bexexpress-a dolazi na adresu pošiljaoca u bilo kom delu Srbije, koja je navedena prilikom prijavljivanja slanja pošiljke. Pošiljka se preuzima i sledi prevoz do adrese, odnosno vrata primaoca, takođe u bilo kom delu Srbije. Bexexpress usluga od 'vrata do vrata' je osnovna usluga, važi prilikom izbora drugih dodatnih usluga i dodatno se ne naplaćuje - piše na sajtu kurirske službe Bex express.

Foto: Shutterstock

Ilustracija

Isto pitanje je postavila i ekipa Republike i dobila identičan odgovor:

Ukoliko je prilikom kreiranja naveden ulaz, zgrada i broj stana, radimo isporuke do Vašeg stana - naveli su u odgovoru.

Zašto onda kurir ne donosi paket do vrata?

Ukoliko je ova usluga zagrantovana i predstavlja radnu obavezu dostavljača, postavlja se pitanje - zbog čega ih ne donose do stana, već primaoce teraju da izađu ispred kapije, zgrade ili zakazuju sastanke na nekoj drugoj lokaciji.

To smo i pitali jednog zaposlenost u poznatoj kurirskoj službi i on nam je, potpuno otvoreno, rekao da neke kolege prosto "mrzi".

- Ono što je naša obaveza je da uđemo u dvorište i dođemo do vrata kuće. Često se dašava da u kući ima pasa, pa ja uvek pozovem i sačekam da vidim šta će da kažu i najčešće ljudi sami kažu da izlaze i da sačekam - rekao nam je sagovornik.

Foto: pixabay.com

Paketi/Ilustracija

- Što se zgrada tiče, i tu moramo da uđemo, ako je navedena tačna adresa: i broj zgrade, i broj stana.

Kurir sa kojim smo razgovarali kaže da obavezno donosi pakete majkama sa decom i starijima do vrata, ali da ostale često zamoli da izađu, ako je u gužvi.

-  Ja uvek donosim majkama sa malom decom i starijima do vrata, ali kad žurim, ostale zamolim da izađu ispred. Nikada nisam tražio da se ide par ulica niže! Neke moje kolege traže da se izađe, jer ih prosto mrzi da se penju po nekoliko spratova - naveo je naš sagovornik.

Dodaje i da često saobraćaj i nedostatak parkinga ume da bude problem, ali da i on nije nerešiv i da uvek može da se pronađe mesto gde će se dostavno vozilo bezbedno zaustaviti, parkirati i završiti posao.

Foto: Photo by RoseBox رز باکس on Unsplash

Kurir daje paket/Ilustracija

Samovolji se mora stati na put!

Marko Dragić iz Udruženja potrošača Vojvodine istakao je za Republiku da su u tom slučaju prava potrošača povređena.

- Ukoliko je to prethodno ugovoreno i definisano ugovorom, da će usluga biti pružena u celosti, to znači da će biti od magacina trgovca ili nekog drugog pružioca usluga, posrednika, biti isporučena direktno do vrata potrošača. S obzirom na to da to nije ispoštovano, ne može se ni usluga smatrati ispoštovanom - kazao je naš sagovornik.

Foto: Privatna arhiva

Marko Dragić

On navodi i da u tom slučaju treba uložiti prigovor kurirskoj službi i ukazati na probleme koji su nastali prilikom isporuke, a onda ona mora da postupa po tom prigovoru.

On kaže i da je rok za odgovor 8 dana, a rok za postupanje po prigovoru 15, po zakonu, ali da u praksi to nije realno, jer se paketi očekuju istog dana.

Dragić je rekao i da u ovakvim situacijama postoji zakonska odgovornost kurirskih službi, ali da misli da je više u pitanju samovolja pojedinca.

- Zakonski su odgovorni za to! Ovo možemo da razumemo kao nemarnost pojedinca, odnosno zaposlenog, koji samovoljno odlučuju o nečemu što je suprotno kodeksima ponašanja, politike poslovanja i samog zakona - rekao je i dodao da se takvoj samovolji mora stati na put.

- Mora se poštovati zakon i da se u praksi primenjuje poslovna politika pružioca usluga, odnosno, konkretno, kurirske službe - naveo je on.

BONUS VIDEO: