NOĆNA MORA: AGENCIJE ZA NAPLATU DUGOVA MALTRETIRAJU DUŽNIKE
IZVOR: - 13.11.2017 | 21:10
Banke, preduzeća, mobilni i kablovski operateri sve češće unajmljuju agencije za naplatu dugova koje dužnike maltretiraju čestim pozivima, vređanjem i pretnjama.
Kada zovu dužnike, ne kažu da su iz agencije, već da "zovu iz banke", ali prepoznaćete ih po tome što će vaš broj u toku jednog dana da okrenu i po nekoliko puta.
BEZOBRAZNI
Miloš R., bivši zaposleni u jednoj ovakvoj agenciji, objašnjava da svi moraju da prođu obuku na kojoj uče kako da budu što "ubedljiviji".
BIVŠI UTERIVAČ: Kada ne uspemo da dođemo do dužnika, zovemo komšije i rodbinu u nadi da će oni da ih pritisnu |
- Biti ubedljiv znači biti bezobrazan, pretiti ljudima, zastrašivati ih, lagati, postideti i pritiskati do granice pucanja. Kada ne uspemo da dođemo do dužnika, zovemo komšije i rodbinu u nadi da će oni da ih pritisnu. Ako ste u tome dobri, sledi vam nagrada - kaže Miloš.
On objašnjava da je svakom zaposlenom na raspolaganju prilično bogata baza podataka o dužnicima.
Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja bankarskih klijenata Efektiva, kaže da je bankama 2011. zabranjeno da dug prodaju agencijama, već samo mogu drugoj banci.
Miloš Ilić, advokat: Ako vas uznemiravaju, zapretite im da ćete da ih prijavite onome ko ih je unajmio, NBS i policiji |
- Ove kompanije našle su način da tome doskoče, pa umesto banaka uslužno pozivaju klijente kako bi od njih naplatile potraživanja i verovatno zaradile procenat - objašnjava Gavrilović.
On ističe da je problem što pozivari znaju da budu agresivniji i drskiji nego što bi smeli.
PONIŽAVAJU DUŽNIKE
- Ima u njihovom radu mnogo propusta. Oni krše Zakon o zaštiti podataka o ličnosti, a građani su nam se žalili da zovu i njihove komšije i rodbinu kako bi ponizili dužnika i naterali ga da plati dug. Banke i pozivari polaze od toga da su građani neodgovorni, drski i bezobrazni i da ne žele da plate, a ne da većina njih jednostavno nema para - kaže naš sagovornik.
Oni krše Zakon o zaštiti podataka o ličnosti, Dejan Gavrilović, Efektiva |
Advokat Miloš Ilić objašnjava da pozivaoce koji preteraju treba da upozorimo da je takvo ponašanje krivično delo iznude, a da možemo da ga tužimo i za uznemiravanje.
- Zapretite im da ćete da ih prijavite prvo onome ko ih je unajmio, a potom i Narodnoj banci Srbije i policiji. Takođe, moguće je podneti i prijavu za uznemiravanje i protiv banke i protiv agencije - kaže Ilić.