Kada krene GRADSKI PREVOZ moraće strogo da se poštuje ovih 10 pravila!


IZVOR: Republika - 27.04.2020 | 11:20


Počeli su sa radom frizerski saloni, teretane, pijace, zanatlije, kao i mnoge druge manje prodavnice, ali su se zaposleni već na startu susreli sa velikim problemom - nedostatkom gradskog prevoza.

Foto: e-stock/D. MILENKOVIĆ

Foto: Ilustracija

Podsetimo, trenutno rade samo koridorske linije, u periodima od 5.30 do 8.00 i od 17.30 do 20.00, a u ova vozila mogu da uđu samo putnici koji imaju overen papir o radnoj obavezi, kao i mesečnu, personalizovanu Busplus kartu koju trenutno nije moguće pojedinačno izvaditi, već isključivo preko firme!

Zato i ne čudi sve veći pritisak Beograđana na čelne ljude prestonice da što hitnije normalizuju gradski prevoz, vrate sve linije, preko celog dana, ali i da dozvole ljudima da na lakši način mogu da kupe karte van vozila, bilo personalizovane ili nepersonalizovane.

Kako trenutno stvari stoje, autobusi, tramvaji i trolejbusi bi ponovo trebalo da krenu, koliko-toliko normalno beogradskim ulicama, između 4. i 11. maja. Međutim, uz mnogo promena, kao i posebnih mera bezbednosti protiv širenja korona virusa.

Zato ćemo vas upoznati sa 10 stvari koje morate da znate o budućem funkcionisanju gradskog prevoza u Beogradu:

Foto: e-stock/D. MILENKOVIĆ

Foto: Ilustracija

1. Čekanje na stanici

Beograđani će morati da vode računa i o čekanju vozila gradskog prevoza na stajalištima, odnosno da drže rastojanje od dva metra od drugih putnika. Dakle, nema guranja, grupisanja, nego će ljudfi morati da budu "raštrkani".

2. Vrata za ulaz i izlaz

Na jedna vrata će se ulaziti, a na druga izlaziti. Barem je tako zamišljeno. Prednja vrata kod vozača ne bi uopšte bila u upotrebi, na srednja bi putnici ulazili, a na zadnja izlazili. Pojedini autobusi su već obeleženi na ovaj način, ali će veliki problem predstavljati reklame preko vozila zbog kojih su ove oznake prosto nevidljive.

3. Vozač ograđen i sa maskom

Vozači autobusa, baš kao i njihove kolege iz tramvaja i trolejbusa koji nemaju taj problem, ubuduće će biti "ograđeni" najverovatnije nekom vrstom folije ili pleksiglasa. I nekoliko prvih sedišta ne bi bilo u funkciji. Oni će, takođe, morati za vreme vožnje da nose maske.

4. Nema kupovine karata

Kupovina karata kod vozača je i ranije bila veoma redak slučaj, a sada neće uopšte biti moguća. Pre svega kako ne bi dolazilo do kontakta vozača i putnika. Dakle, do daljeg, plaćanje isključivo Busplus karticama...

Foto: e-stock/D. MILENKOVIĆ

Foto: Ilustracija

5. Kontrolori

U planu je da bude angažovan veliki broj kontrolora koji bi se nalazio u što većem broju vozila. Oni bi na ulaznim vratima proveravali da li putnici imaju karte, ali i maske. Baš kao i da li se pridržavaju novouvedenih pravila u vozilu.

6. Mesta za stajanje i sedenje

Grad Beograd je najavio da će u vozilima biti označena mesta koja su za sedenje i za stajanje. Šta to znači? Pa, da bi svako drugo mesto za sedenje trebalo da ostane slobodno, a oznaka za mesta za stajanje će ličiti na one kakve možete videti sada u supermarketima ili pekarama.

7. Manji broj vozila

Najverovatnije će, barem u prvo vreme, na ulicama biti manji broj vozila na linijama gradskog prevoza. Računica je da u njima neće biti najstarijih sugrađana (njima će najverovatnije i dalje biti ograničen izlazak), đaka i studenata.

Foto: e-stock/D. MILENKOVIĆ

Foto: Ilustracija

8. Ograničen broj putnika

Kontrolori će imati zadatak i da ne dozvoljavaju ulazak putnika ukoliko u vozilu nema više slobodnih obeleženih mesta. Koliko će ovo biti izvodljivo videćemo, ali je izvesno da u tom slučaju ni vozači ne bi otvarali ulazna vrata na stanicama ukoliko su puni.

9. Maske, možda i rukavice

Za sve putnike pored važeće Busplus karte biće obavezne i maske na licima. U suprotnom im neće biti dozvoljen ulazak u vozilo. Postoji opcija da obavezne budu i rukavice, ali ipak preovladava ideja da bi to onda bilo preskupo za Beograđane.

10. Dezinfekcija vozila

Na početku i kraju svake smene sva vozila će morati da budu dezinfikovana. Postoji ideja da se to vrši i na svakoj okretnici, po završetku kruga, ali je pitanje koliko je to vremenski izvodljivo kako bi se koliko toliko držali reda vožnje.