Budući vozači u panici: I ako sada upišu obuku verovatno neće položiti do septembra!


IZVOR: novosti.rs - 05.04.2019 | 14:37


Auto-škole su opet postale "pretesne" za sve one koji bi želeli da dođu do vozačke dozvole. Razlog je odlaganje početka primene novih strožih propisa za vozače početnike do 2. septembra, a novi propisi trebalo je da zažive 3. aprila, ali ih je Narodna skupština odložila do jeseni.

Foto: youtube.com/Auto škola Zeleni Talas

Foto: Ilustracija

Pri tome, "Novostima" se javilo više kandidata, koji tvrde da bez obzira što su još u ponedeljak, 1. aprila požurili sa upisom, u auto-školama su im rekli da ne garantuju da će do 2. septembra položiti vozački!

- Da ne bih čekao četiri godine da dobijem "pravu" vozačku umesto probne, uplatio sam obuku. Rekli su mi da ću teško, ako i odslušam nastavu, izvozim sve časove, položim prvu pomoć, doći na red da polažem do septembra - kaže Bojan Spasić iz Beograda.

Dodaje da se raspitao u bar desetak auto-škola i svuda je isti odgovor.

- Niko ne može da garantuje da će kandidati, ne samo oni koji su sada upisali obuku već i oni ranije, do 2. septembra i položiti vozački ispit. Tako je od leta 2018. - potvrđuje Milan Todorović predsednik Udruženja auto-škola Beograda.

Todorović tvrdi da su gužve prvo nastale zbog toga što su mnoge škole kasnile sa preregistracijom zbog problema sa poligonom, ali da je sada najveći problem nedostatak ispitivača.

- Njih jednostavno nema dovoljno. Najviše nedostaje ispitivača koje daje MUP.

Nedavno je Agencija za bezbednost saobraćaja održala obuku na kojoj je bilo 56 polaznika.

Foto: pixabay.com

- Ni to nije dovoljno. Oni nisu još počeli da rade, a idu i godišnji odmori. Situacija je takva kakva je i kako stvari stoje, potrajaće - iskren je Todorović.

Po predsedniku Komore ispitivača Dragomiru Stankoviću, problem je lako rešiv.

- Umesto dva ispitivača trebalo bi da bude jedan. To je najbrži i najlakši način da se problem reši. Ovako smo u vrzinom kolu. Auto-škole krive MUP, policija prebacuje lopticu na auto-škole, a trpe kandidati - kaže Stanković.

Problem je i nemogućnost ispitivača koji rade sa manje od 100 odsto radnog vremena u auto-školama Srbije što ne mogu da rade dopunski u nekoj drugoj auto-školi ako su zaposleni i kao instruktori.