Vozimo se liftovima koji su stari 44 godine, a njihova zamena košta će nas k'o svetog Petra kajgana!


IZVOR: novosti.rs, Republika - 11.11.2018 | 17:48


Oko 25.000 liftova postoji u stambenim zdanjima u Srbiji, a više od polovine, oko 15.000, trebalo bi da se zameni novim, što bi koštalo otprilike k'o svetog Petra kajgana!

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

Sem toga, nema dovoljno ni stručnog kadra koji bi ih popravljao, a ni sredstava, zaključeno je nedavno na skupu ''Problematika liftova u stambenim zgradama u Beogradu'', organizovanom u Privrednoj komori Beograda.

Cilj sastanka bio je da se sagleda sadašnje stanje liftova u glavnom gradu i upozori na sve opasnosti po bezbednost građana, kako bi se sačinila i strategija zamene.

Polovina od ukupnog broja liftova nalazi se u Beogradu. Obnova će biti teško ostvariva jer su liftovi prosečne starosti 44 godine, a vek trajanja im je otprilike 25 godina

Najnesigurniji su liftovi pravljeni pre četiri ili pet decenija. Organizatori su naglasili da se nadaju se da će se usvojenim modelom, uz pomoć države i u saradnji s kreditnim ustanovama, obezbediti servisiranje, zamena i održavanje liftova.

Javno preduzeće Gradsko stambeno održava 6.500 liftova, vojno stambeno oko 2.000, a oko 3.000 vlasnika stanova održavanje liftova ugovorilo je sa privatnim firmama. Rečeno je da se gotovo 2.000 liftova uopšte ne održava, a da je u Beogradu oko 7.000 liftova spremno za kompletnu zamenu.

Popović je naglasio da zamena lifta koji pokriva 29 stambenih jedinica u zgradi košta oko 30.000 evra. Prema tome, u Beogradu bi troškovi po stanu bili oko 1.000 evra

Aca Popović, v. d. predsednika Privredne komore Beograda, upozorio je da obnova liftova više ne bi smela da se odlaže ''jer ćemo svakim danom biti u sve goroj situaciji. To je značajna investicija i moramo biti svesni da smo otkupom stanova postali vlasnici i zajedničkih prostora, kao i liftova koji moraju da se održavaju'', naveo je on.

Kako je saopšteno, postoji i niz nedostataka koji uvećavaju problem loših i nebezbednih liftova. Najpre, nema mlađe radne snage. Mnogi majstori su pred penzijom. Zato bi trebalo brzo videti mogu li se školovati potrebni kadrovi.