Novi režim saobraćaja na raskrsnici Dečanske i Makedonske


IZVOR: Republika - 07.12.2020 | 18:15


Na raskrsnici beogradskih ulica Dečanske i Makedonske tokom vikenda biće uspostavljen novi režim saobraćaja koji će pešačima omogućiti da raskrsnicu, osim na način na koji su to do sada činili, pređu i dijagonalno, čime će biti povećana bezbednost saobraćaja u tom delu grada.

Foto: Grad Beograd

To je danas najavljeno u Starom dvoru gde je predstavljeno kako će ubuduće izgledati ta raskrsnica, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić je istakao da će Beograd biti među desetak gradova u svetu koji će imati ovakvu raskrsnicu.

- Trudimo se radimo ono što rade i druge svetske metropole, kada je u pitanju ubrzavanje saobraćaja. Beograd je metropola i sa svojim brojem stanovnika, a još uvek bez metroa, sasvim sigurno ima mnogo problema u funkcionisanju saobraćaja - rekao je Vesić.

 
$bp("Brid_07364935", {"id":"23088","width":"16","height":"9","carousel":"238"});

Izrazio je nadu da će građani prihvatiti način na koji će ubuduće funkcionisati raskrsnica Dečanske i Makedonske ulice, te dodao da će to možda biti urađeno na još nekim raskrsnicama u gradu.

Naveo je da u Beogradu ima sve više automobila, da se godišnje registruje oko 50.000 novih, a da infrastruktura grada nije pravljena za tako veliki broj automobila zbog čega se, dodao je, mora pribegavati novim rešenjima kako bi se omogućilo da saobraćaj normalno funkcioniše.

Foto: Grad Beograd

- Najveći deo problema ćemo rešiti kada budemo izgradili metro i dali prednost tramvajskom saobraćaju, ali do tada ćemo se truditi da na svaki način unosimo novine u cilju poboljšanja saobraćaja - rekao je Vesić.

 
$bp("Brid_07364948", {"id":"23088","width":"16","height":"9","carousel":"234"});

Gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović je rekao da se primenom novog režima saobraćaja na raskrsnici Dečanske i Makedonske ulice bezbednost saobraćaja u tom delu grada podiže na viši nivo.

- Analizom koju je radio Saobraćajni fakultet i simulacijama koje smo mi sprovodili u okviru Sekretarijata za saobraćaj pokazalo se da se nivo usluge sa ovakvim režimom saobraćaja takođe podiže na viši nivo. Sa C usluge koja je težila ka D, u postojećem režimu saobraćaja, dobili smo nivo usluge C koji ide ka B, što praktično znači da smo dobili poboljšanje protočnosti saobraćaja, a pre svega ukinuli sve konfliktne tačke između vozila i pešaka - rekao je Rafailović.