Počinju probe daljinskog grejanja: Od PRVOG OKTOBRA funkcionalne probe daljinskog grejanja u Beogradu


IZVOR: Telegraf, Republika - 24.09.2020 | 17:54


Sistem daljinskog grejanja Beograda u potpunosti je spreman za predstojeću grejnu sezonu, svi neophodni remontni radovi privedeni su kraju i pre predviđenog roka, tako da će funkcionalne probe sistema daljinskog grejanja početi 1. oktobra i trajati do 10. oktobra, saopštile su "Beogradske elektrane".

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

To znači da će više od 300.000 domaćinstava u prestonici imati stabilno i pouzdano snabdevanje toplotnom energijom tokom čitave grejne sezone, navedeno je u saopštenju.

Istaknuto je da je priprema sistema obuhvatala obimne radove na toplovodnim izvorima, toplovodnoj mreži i primarnim delovima toplotnih predajnih stanica, s obzirom da je sistem "Beogradskih elektrana" jedan od najvećih sistema za snabdevanje potrošača toplotnom energijom u Evropi sa 36 toplotnih izvora, odnosno 14 toplana i 22 kotlarnice, kao i oko 1.600 kilometara toplovodne mreže sa povratnim vodovima i više od 9.000 toplotnih predajnih stanica.

U sklopu priprema za grejnu sezonu, "Beogradske elektrane" su ugovorile snabdevanje toplotnih izvora prirodnim gasom, koji je primarni energent i koji čini 96 odsto ukupne potrošnje, a nabavljeni su i svi ostali neophodni energenti.

Kako je objašnjeno, funkcionalne probe podrazumevaju proveru rada energetskih objekata, toplana i kotlarnica, čime se uporedno proverava funkcionalnost toplovodne mreže, toplotnih predajnih stanica, a po potrebi i pojedinih grejnih instalacija, kako bi se proizvodna i distributivna postrojenja što bolje pripremila za predstojeću grejnu sezonu.

Funkcionalne probe ne podrazumevaju početak grejne sezone, odnosno isporuku toplotne energije potrošačima, navodi se u saopštenju.

Ne reklamirajte ako radijatori nisu topli

Zbog toga "Beogradske elektrane" apeluju na korisnike da ne upućuju reklamacije Dispečerskom centru – Službi za prijem reklamacija, ukoliko im radijatori nisu topli, jer se pod funkcionalnim probama podrazumeva provera rada sistema u hladnom-dinamičkom režimu, a ne u režimu zagrevanja stambenog i poslovnog prostora.

Кorisnici sistema daljinskog grejanja trebalo bi da obrate pažnju na ispravnost svojih unutrašnjih instalacija i ukoliko primete curenje vode iz instalacija, kvar prijavljuju Dispečerskom centru – Službi za prijem reklamacija pozivom na broj telefona 011/20-93-100.