Ostvario se nezamisliv scenario: Kinezi i Francuzi nam zajedno grade metro


IZVOR: Jelena MITROVIĆ - 12.06.2019 | 05:33


Francuzi i Kinezi zajedno će graditi beogradski metro. Ovaj, doskora nezamisliv scenario, pre svega zbog straha EU od kineskog upliva u Evropu, po svemu sudeći, obistiniće se u Srbiji.

Foto: <a href="http://www.profimedia.rs" target="_blank">www.profimedia.rs</a>

Da je ovo realno, potvrdio je i ishod prekjučerašnjeg sastanka predstavnika dveju francuskih kompanija - "Ežis" i "Alstom" i kineskog giganta "Pauer Čajna" sa ministrom finansija Sinišom Malim.

- Reč je o veoma važnom i velikom poduhvatu, mi smo otvoreni za međusobnu saradnju i ovaj projekat vidimo i kao dobru priliku da ukrstimo dosadašnja iskustva - saopštile su, direktno najavljujući zajednički angažman, tri strane kompanije nakon sastanka.

1,8 milijardi evra cena izgradnje prve linije metroa

Pomoćnik gradonačelnika Beograda Andreja Mladenović kaže da je priprema najrazličitijih studija i dokumenata u toku kako bi se pristupilo realizaciji projekta, a podsetio je i koliko je važno prijateljstvo kineskog i našeg predsednika za izgradnju prestoničkog metroa.

Foto: Tanjug/Dimitrije Goll

Andreja Mladenović

Saradnju Francuza i Kineza na ovako značajnom projektu Jelena Vukoičić, politička analitičarka, ocenila je kao pokušaj Kine, jedne od najmoćnijih ekonomskih sila, da se približi Evropi.

- Kineske investicije u Srbiji su već sada vrlo značajne, to je svakako deo njihovog puta svile, velikog projekta investiranja u čitavu Evropu, preko Balkana, Srbije, to Kinezi i ne kriju. Što se tiče saradnje Kine sa zemljama EU, odnosno Francuskom, Amerika je glavna prepreka za Kinu - objašnjava Vukoičićeva i dodaje da Kinu niko neće moći da zaustavi, pa ni SAD.

Foto: <a href="http://www.profimedia.rs" target="_blank">www.profimedia.rs</a>

2,8 milijardi evra koštaće izgradnja druge linije

Metro je dugoročni infrastrukturni projekat koji je prilično interesantan za Kinu, tvrdi ekonomista Ljubodrag Savić:

- U ovom slučaju je, pre svega, prisutan ekonomski interes Kine, a, naravno, u pozadini je i politički momenat.

"Pauer Čajna"

Zaposlenih: 200.000

Godišnji prihod: 53 milijarde evra

Godina osnivanja: 2009.

"Ežis"

Zaposlenih: 14.850

Godišnji prihod: 1,13 milijardi evra

Godina osnivanja: 2007.

"Alstom"

Zaposlenih 34.500

Godišnji prihod: 7,9 milijardi evra

Godina osnivanja: 1928.