Rešenje za saobraćajne gužve u Beogradu


IZVOR: Novosti, Republika - 13.05.2019 | 10:56


Stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu predlažu mere radi smanjenja zagušenja u prestonici.

Foto: e-stock/M. ŽUNJIĆ

Saobraćajna gužva u Beogradu

Promena načina prevoza je najefikasnije rešenje za smanjenje gužvi na ulicama, jer je u Beogradu prosečna popunjenost automobila 1,3 putnika! Ovo tvrde stručnjaci sa Katedre za regulisanje saobraćaja Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

Ističu da bi ubrzanje javnog prevoza i kompletiranje ulične mreže, odnosno realizacija infrastrukturnih projekata zarad rešavanja uskih grla, doprineli smanjenju zagušenja u gradu.

Poskupljenje parkinga

Foto: pixabay.com

Foto: Ilustracija

- Postoje i one krajnje nepopularne mere poput par-nepar, ili naplate ulaska putničkim automobilima u centralnu zonu grada. Tu je i tarifna politika parkiranja, odnosno podizanje cene sata parkiranja - objašnjavaju stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta.

Treća stavka koja bi smanjila zagušenje je upravljanje saobraćajem na raskrsnicama i koridorima u realnom vremenu, na osnovu aktuelnih podataka o broju vozila.

Beskorisna žuta traka u Vojislava Ilića

Foto: Promo foto

Ovde je ipak sigurno neophodna žuta traka: Slavija

- Uvođenj žutih traka zavisi od broja saobraćajnih traka, broja putnika u autobusima, frekvencije vozila javnog prevoza i broja linija koje tuda prolaze. Na primer, beskorisna je žuta traka u Vojislava Ilića - navodi Stamenka Stanković

Beogradu je potrebna ozbiljna strategija upravljanja saobraćajem, osmišljena na osnovu istraživanja, zaključili su stručnjaci sa Katedre za regulisanje saobraćaja Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.