Dark Souls Remastered: Povratak strogog učitelja


IZVOR: M. JOVANOVIĆ - 27.05.2018 | 23:30


Nekada davno, baš davno, igre su predstavljale ozbiljan izazov. Tražile su dobre reflekse, preciznost pokreta, taktiku za svakog neprijatelja pojedinačno, a opraštanja nije bilo, svaki pogrešan korak rezultovao je gubitkom života.

Foto: Promo

Raj za gejmere

Mislio sam da su ta vremena nepovratno prošla dok pre nekih sedam godina nisam čuo, a zatim i odigrao Dark Souls. Mračni RPG u brutalnom fantazi svetu ispunjenom mrtvima, čedo japanskog čarobnjaka, da ne kažem vešca Hideatake Mijazakija i njegove kompanije Fromsoftvare gotovo potpuno je okrenuo moje poimanje modernih igara.

Od prve smrti od strane ubogog skelet-ratnika i nemile poruke You died preko trenutaka kada sam hteo da zafrljačim kontroler mog starog iksboksa u zid pa sve do prve velike pobede nad demonom iz azila, igra me je prosto zakovala za ekran svojom brutalnom, ali fer težinom, sjajnom grafikom i minimalističkom ali veoma intrigantnom pričom.

Jedanaest godina i tri nastavka kasnije stiže nam HD rimaster originalne igre namenjen mlađoj igračkoj publici koja je original propustila ali i starijim igračima koji su želeli da original ponovo probaju na novim i jačim mašinama. Moram priznati da sam u početku bio pomalo skeptičan.

Očekivao sam svašta, bolju grafiku svakako ali i izmenjen, manje brutalan gejmplej, mogućnost snimanja pozicije u svakom trenutku i svašta drugo. Na sreću, Fromsoftver je ostao dosledan. Priča, gejmplej, i težina su ostali na starom, brutalno visokom nivou, a ono što je unapređeno je grafika. Na PS4 i Xbox One konzolama igra radi na 60 FPS (PC igrači su odavno imali taj benefit) pa je akcija značajno tečnija, a upravljanje glavnim likom je preciznije.

Sve ostalo je neizmenjeno. Igra zahteva stalnu koncentraciju i taktički pristup bitkama sa protivnicima. Ako niste skoncentrisani vrlo lako će vas dokrajčiti i najslabiji neprijatelj, a o okršajima sa velikim čuvarima da ne pričamo. Oni zahtevaju ozbiljnu pripremu i besprekornu taktiku kako biste preživeli. Sve u svemu čeka vas bezbroj neuspeha uz omraženu poruku You died ali i euforija nakon svake pobede.

Snimanje pozicije je omogućeno svega na par mesta kraj logorske vatre, a nakon što to obavite, svi protivnici koje ste do tada porazili se re-spawnuju. Kao da i to nije dovoljno, kada poginete gubite sve duše, jedinu valutu koja se u igri koristi za kupovini i unapređivanje svog lika. Imate jednu šansu da ih povratite, ako u tom pokušaju ponovo poginete, one ostaju trajno izgubljene.

Na kraju treba reći da ovo nije igra za svakoga. Traži strpljenje, spretnost i upornost, ali ga ujedno i bogato nagrađuje. Igrači koji vole ovakve igre, a do sada nisu isprobali ovog rodonačelnika žanra svakako bi trebali da je isprobaju. Verzije za PS4 i Xbox One su odlične, a što se PC verzije tiče ona za sada trpi dosta kritike zbog bagova ali će se i to uskoro ispeglati. Verzija sa Nintento Switch se očekuje uskoro.