Fejsbuk analizirao psihološki profil korisnika zbog reklama


IZVOR: Republika - 25.04.2018 | 23:30


Na osnovu testa ličnosti moguće je prilagoditi reklame koje vide korisnici popularne mreže.

Foto: Tanjug/AP

Mark Zakerberg

Fejsbuk je razmatrao profilisanje svojih korisnika i korišćenje ovih informacija zarad ciljane reklame.

Patent ove društvene mreže pokazuje kako lične osobine, poput emotivne stabilnosti, mogu da se utvrde na osnovu poruka ili statusa korisnika.

Kompanija se nalazi usred skandala koji je izbio kada je firma „Kembridž analitika" zloupotrebila podatke korisnika Fejsbuka i time ugrozila njihovu privatnost.

Fejsbuk tvrdi da nikada nije koristio test ličnosti.

Patent - prvi put registrovan 2012. godine - vodi se na Majkla Novaka i Dina Ekla.

Novak je za Fejsbuk radio deset godina, dok profesor Ekl danas predaje na Institutu za tehnologiju u Masačusetsu, piše BBC, a prenosi B92.

Patent je do sada dva puta unapređen, poslednji put 2016. godine.