Automobilska godina u brojkama (Srbija)


IZVOR: - 31.12.2017 | 23:16


Nakon dugog niza godina pada prodaje novih automobila u Srbiji 2017. godina ostaće upamćena kao prelomna u kojoj je taj pad konačno stao. Štaviše ne samo da je stao već imamo i blagi rast prodaje.

Foto: pixabay.com

Prodaja novih automobila je tokom 2017. u Srbiji porasla za oko pet odsto

Rast nije ogroman, par hiljada automobila više u odnosu na 2016. ali je ipak rast. Ipak, i sa takvim rastom, ukupna prodaja od oko 27.000 novih automobila se ne može porediti sa zlatnim godinama 2007, 2008. i 2009. kada se godišnje prodavalo duplo više putničkih automobila i komercijalnih vozila.

Što se tiče sastava prodaje, tu se kod nas odavno ništa ne menja tako da su, prema podacima agencije Smart Plus Research, "škoda" i "fijat" na prvim mestima.

Oktavija, rapid kao i 500L i tipo su i dalje prvi izbor kao službena vozila i oni čine gro prodaje u Srbiji.

Osim "fijata" i "škode", dobru prodaju tradicionalno ima "folksvagen" koji se ove godine plasirao na treće mesto, a prate ga "reno", "opel" i "ford".

Među domaćim kupcima omiljene "dačije" zauzimaju sedmo mesto po prodaji, a u prvih deset imamo i dva iznenađenja.

Jedno je "tojota" koja je ove godine napravila dobar posao, prvenstveno sa jarisom koji je, zbog dobre cene i tradicionalnog poimanja japanskog kvaliteta (iako se jaris pravi u Francuskoj) odlično prošao.

Drugo iznenađenje je "mercedes" koji se našao na desetom mestu po ukupnoj prodaji tokom 2017, što još jednom govori o tome da za luksuzne automobile nema zime ni tokom najveće krize. Odličnoj prodaji najviše je doprinela nova e-klasa kao i bogata ponuda luksuznih SUV modela.

Foto: Fiat Media

Fijat 500L i dalje je najtraženiji automobil u Srbiji iako mu prodaja u Evropi pada

Od luksuznih brendova dobru prodaju imali su i "audi", "BMW" ali i "lend rover". Tokom 2017. godine  prodato je u Srbiji i gotovo 80 "poršea", 30-ak "jaguara", šest "maseratija" i jedan "rols rojs".

Foto: Rolls Royce Media

Među prodatim u 2017. našao se i jedan "rols rojs"

Sve u svemu, pozitivno je što je tržište poraslo za nekih pet odsto u odnosu na 2016. ali je struktura prodaje pomalo problematična jer je povećanje mahom uzrokovano većom prodajom službenih vozila dok krajnji kupac i dalje uglavnom nije u situaciji da razmišlja o novom automobilu i okreće se polovnjacima.