DVA OD TRI: Da li Folksvagen planira da proda neke od luksuznih brendova?


IZVOR: b92.net - 11.05.2019 | 22:16


Spekuliše se da bi nemački gigant mogao da se odrekne bar dva od ova tri brenda u narednih desetak godina, a najugroženiji su Bentli, Lamborgini i Bugati.

Foto: pixabay.com

Lamborgini Aventador

Volkswagen grupa je u ranoj fazi realizacije svoje strategije Vision 2030, koja podrazumeva obimno restrukturiranje ovog automobilskog giganta u narednih 11 godina, uključujući i moguću prodaju pojedinih premijum brendova.

Kako saznaje "Automobile" pozivajući se na insajderske informacije, budućnost marki Audi i Porše je zagarantovana u okviru grupacije. Što se tiče “mejnstrim” proizvođača, kao što su Škoda i Seta, predviđa se da će svaki od ovih brendova usvojiti novi dizajnerski jezik po kojem će se izdvajati na tržištu.

Međutim, kada je reč o markama Bentli, Bugati i Lamborgini, ti brendovi bi mogli da budu ili prodati ili čak potpuno ugašeni. Kako se navodi, Bentli je prvi među kandidatima za prodaju jer unutar grupacije vlada mišljenje da je “isuviše staromodan”.

Foto: pixabay.com

"Automobile" piše da bi se Folksvagen grupi više isplatilo da ulaže novac u nešto što je u trendu, nego da investira u auto-marku kao što je Bentli. Prema istom izvoru, kupac za tradicionalni britanski brend mogao bi da bude pronađen u Kini.

Ipak, ako i dođe do takvog razvoja situacije, prodaja bi mogla da se dogodi tek za desetak godina, s obzirom da Folksvagen strategija budućnosti pokriva period do 2030. godine. U međuvremenu, Bentli bi trebalo da lansira i drugi SUV model, o čemu se neko vreme spekuliše, dok se do kraja 2019. očekuje da debituje novi "Flying Spur".

Kada je reč o brendu Bugati, on bi trebalo da pređe u ingerenciju Porsšea, navodi "Automobile". Najneizvesnija je budućnost Lamborghinija. Čelnici VW grupe navodno su naložili procenu finansijskih potencijala italijanskog proizvođača.

Foto: printskrin youtube.com/Bugatti

Bugati Divo

U slučaju da se pokaže da nove investicije u Lambo mogu da donesu veliku zaradu grupaciji, ovaj brend će ostati u vlasništvu Folksvagena – u suprotnom, ponudili bi ga na prodaju.

I dok se sa jedne strane govori o prodaji pojedinih brendova, Folksvagen bi u međuvremenu mogao da formira potpuno novu marku automobila, koja bi bila specijalizovana za proizvodnju električnih vozila. U prilog toj tezi ide i najavljena ofanziva Folksvagen električnih modela u narednih nekoliko godina.