BRZA PRUGA NOVI SAD-SUBOTICA VEĆ U JULU! Fantastične vesti za sve građane, uskoro vozom do Budimpešte za manje od tri sata!


IZVOR: Republika/ L. M. - 21.06.2025 | 12:16


Srbija se gradi munjevitom brzinom

Foto: Tanjug/ SERGY BOBILEV/ Photo HOST AGENCY RIA NOVOSTIiSRBIJAVOZ/DjORDjE KRSTIC
BRZA PRUGA NOVI SAD-SUBOTICA VEĆ U JULU! Fantastične vesti za sve građane, uskoro vozom do Budimpešte za manje od tri sata!

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će brza pruga Subotica - Novi Sad biti otvorena u julu za teretni saobraćaj, a krajem avgusta za putnički saobraćaj.

Vučić je, tokom posete Novom Kneževcu, rekao da je ta pruga jako važna za povezivanje sa Mađarskom, ali i za povezivanje sa ostatkom Srbije.

- Subotica je divan grad, a o Paliću da ne pričam. Mnogo sam srećan zbog toga - dodao je Vučić.

Govoreći o razvoju infrastrukture na severu Vojvodine, rekao je da se ovaj deo Srbije izrazito dobro razvija i da je zato banatska železnica jako važna će doprineti razvoju.

- Pogledajte Irig. Verujem da to mesto može da bude vinska prestonica uz Karlovce - naveo je predsednik.

Dodao je da se pregovara sa Kinezima o daljem razvoju infrastrukture, ali da je u trenutnoj situaciji teško da se nešto požuri ili ubrza.

- Sad je to nemoguće ni da požurite ni da uradite, niko živ neće ništa da potpiše... naplašili se ljudi blokadera - rekao je predsednik Srbije.

Brze pruge – nova železnička mapa Srbije

U narednim godinama Srbija ulazi u novu eru železničkog saobraćaja. Predsednik Aleksandar Vučić najavio je više strateških infrastrukturnih projekata, među kojima dominira izgradnja i modernizacija brzih pruga.

Foto: Tanjug/R. PRELIĆ

 

Najznačajniji projekti uključuju brzu prugu Beograd–Niš, čije će modernizovane trase omogućiti putovanje od 1h i 40 minuta, umesto dosadašnjih 6 sati, uz završetak do kraja 2026. Deonica Beograd–Novi Sad već je u funkciji. Kada se tome pridoda i brza pruga Novi Sad-Subotica, putovanje do Budimpešte biće moguće za oko 2 sata i 40 minuta.

Paralelno se razvijaju međunarodni pravci ka Atini i Skoplju, kao i obnavljanje oko 2.000 km regionalnih pruga – uključujući pravce ka Novom Pazaru, BiH i Crnoj Gori. Ukupno, Srbija planira da do kraja decenije ima više od 700 km brzih pruga, što predstavlja najveću železničku transformaciju u njenoj novijoj istoriji.

BONUS VIDEO